خطاهای VPN و راه حل های آن

خطاهای VPN و راه حل های آن

برای رفع خطاهای ایجاد شده به موارد زیر توجه داشته باشید : همچنین لازم به ذکر است که خرید vpn به صورت پیش فرض برای تمامی دستگاه ها و سیستم عامل ها پیکربندی شده است و پس از برطرف کردن هرگونه مشکل و خطا در فایروال ها یا تنظیمات سرویس مودم خود را ریست کرده و سپس سرویس VPN خود را تست نمایید.

خطای 619 :

اگر با همچین خطایی مواجه شدید به این معنا می باشد که پورت مورد نظر شما متصل نشده است و با سرور اصلی ارتباط ایجاد نشده است و برای از بین بردن این خطا میتوانید بر روی گزینه اطلاعات بیشتر کلیک نمایید و یا در مرکز راهنمایی و مرکز جستجو به دنبال راه حل آن باشید.
پس از دریافت اطلاعات خطای 619 شما متوجه خواهید شد که پورت ویندوز و VPN شما دارای مشکل می باشد این خطا دلایل مختلفی دارد که میتواند از نرم افزار های مختلف مانند آنتی ویروس ها و یا فایروال های ویندوز باشد همچنین راه های ساده ای برای رفع این مشکل وجود دارد که شما با دنبال کردن این مقاله میتوانید از آنها مطلع شوید.

راه حل :

به طور کلی مسائل مختلفی برای بوجود آمدن خطای 619 وجود دارد که مهمترین آنها از طریق نرم افزار ها و آنتی ویروس ها و فایروال ها می باشد.

1. کانکشن های VPN دیگر را از روی کامپیوتر خود به طور کامل حذف کنید و تنها از یک کانکشن vpn استفاده کنید.

2. اگر بر روی سیستم خود نرم افزار آنتی ویروس دارید آن را غیر فعال نمایید زیرا فایروال های آن باعث می شود سرویس خرید vpn بلاک شود و خطای 619 رخ میدهد.

3. اگر پس از چک کردن این موارد باز هم مشکلی داشتید اتصال اینترنت خود را چک کنید و در نهایت با کابل LAN از سرویس اینترنت خود استفاده کنید و مجدد تست نمایید.

خطای 628:

این خطا به این دلیل می باشد که یا ارتباط شما با سرور ها قطع شده است و یا پورت مورد نظر مسدود شده است و همچنین این امکان نیز وجود دارد که مودم یا خط تلفن شما باعث مسدود شدن پورت باشد.

راه حل :

1) اطمینان حاصل کنید که خط تلفن شما مشکلی نداشته باشد.
2) ارتقاء سیستم عامل مودم / روتر.
3) اطمینان حاصل کنید که با استفاده از نام کاربری یا کلمه عبور درست وارد سیستم شوید یا نام کاربری متفاوت را امتحان کنید.
4) تنظیمات مودم را دوباره نصب کنید.
5) تنظیمات روتر / فایروال را بررسی کنید.
6) اطمینان حاصل کنید که VPN از طریق مسیریاب عبور می کند یا با کمک GRE فعال می شود.

خطای 630:

ارتباط به دلیل مشکل سخت افزاری قطع خواهد شد.

راه حل :

1) بررسی کنید که مودم وصل شده است، و در صورت لزوم، مودم را خاموش کنید، و سپس آن را دوباره روشن کنید.
2) بررسی کنید که آیا مودم شما خطای init را نشان میدهد یا اینکه از این دستور پشتیبانی نمیکند.
3) بررسی کنید که آیا برنامه دیگری در حال استفاده از مودم است یا اگر پیکربندی منابع مودم یا پورت و سریال اشتباه باشد باید دوباره نرم افزار مودم را نصب کنید.
4) کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید و دوباره امتحان کنید..
5) اگر خطا برطرف نشد به قسمت Start -> Settings -> Control Panel -> Modems مراجعه کنید و اگر نرم افزار مودم شما نصب نبود آن را نصب نمایید.
6) نرم افزار مودم خود را به روز رسانی کنید.

خطای 633:

مودم در حال حاضر در حال استفاده است و یا برای Remote Access dial out پیکربندی نشده یا پورت در حال استفاده شدن است.

راه حل :

1) با استفاده از کلید های CTRL + ALT + DEL به قسمت Taskmanager مراجعه کنید و برنامه هایی که مودم از آنها استفاده میکند را غیرفعال کنید.
2) اگر از نرم افزار های دیگری برای استفاده از مودم استفاده کرده اید مانند نرم افزار Palm Pilot آن را غیر فعال نمایید.
3) تنظیمات Telephone.ini یا unimdm.tsp از دست رفته یا آسیب دیده است.
4) اطمینان حاصل کنید که مودم به درستی راه اندازی شده اگر ممکن است آن را ریست نمایید.
5) حذف و نصب مجدد درایور مودم، یا اعمال درایو جدید ممکن است مشکل را حل کند.
6) اطمینان حاصل کنید که ISDN بر روی یک دستگاه نصب نشده اند و تلاش نمی کنند به یک سرور متصل شوند.

خطا 638:

اتصال PPP از راه دور پاسخ نمیدهد.

راه حل :

اگر برای اتصال راه های مختلف را امتحان کرده اید و اتصال شما برقرار نشده است زمان آن رسیده است که تنظیمات مودم خود را بررسی نمایید و پورت 1723 و پروتکل GRE را باز نمایید و همچنین لازم به ذکر است که باید بررسی کنید که آیا روتر شما از PPTP پشتیبانی میکند و یا ترافیک آن را محدود یا مسدود نکند و در نهایت اگر باز هم مشکل شما بر طرف نشد در سرور RAS، تنظیمات DHCP را بررسی کنید.

خطا 645:

خطای احراز هویت داخلی (همچنین خطا: 913) یا Dial-Up Networking نمی تواند اتصال به سرور را کامل کند.

راه حل :

1) اطمینان حاصل کنید که هنگام اتصال به نام کاربری و رمز عبور صحیح وارد شوید.
2) تنظیمات Dial Up adapter را مجدد نصب نمایید.

خطا 678:

راه حل :

1) اطمینان حاصل کنید که اتصال خوبی دارید.
2) در صورت استفاده از VPN، مطمئن شوید که پورت 1723 و پروتکل (GRE) باز است.

خطا 691:

دسترسی به سرویس امکان پذیر نیست زیرا نام کاربری و یا رمز عبور در دامنه نامعتبر است.

راه حل :

1) تایید کردن نام کاربری و رمزعبور در صورت اطمینان از صحیح بودن آن.
2) Firewall ویندوز خود را خاموش کنید (Control Panel>Windows Firewall)
3) فایروال آنتی ویروس خود را بررسی کنید، لازم به ذکر اسن که نرم افزار آنتی ویروس شما باید مجوز نرم افزار VPN را داشته باشد.

خطای 720:

تلاش برای اتصال به سرور شکست خورده است، زیرا کامپیوتر شما و کامپیوتر راه دور ( سرور ) نمی توانند در پروتکل کنترل PPP توافق کنند – مورد 22 حذف / نصب مجدد پروتکل TCP / IP.

راه حل :

برای حل این مشکل، پروتکل TCP / IP را حذف کنید و یا نرم افزار نصب شده بر روی دستگاه WAN Miniport IP را حذف کنید و سپس پروتکل TCP / IP را دوباره نصب کنید. برای انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید:
1. برای این کار حذف پروتکل TCP / IP را انجام دهید:
a. در کنترل پنل بر روی Network and Dial-up Connections دوبار کلیک کنید، روی Local Area Connection راست کلیک کرده و Properties را کلیک کنید.

b. در قسمت Components checked که توسط اتصال VPN استفاده می شود، بر روی پروتکل اینترنت (TCP / IP) کلیک کنید، سپس روی Uninstall کلیک کنید.

C. برای حذف TCP / IP دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

d.کامپیوتر خود را مجدد راه اندازی نمایید ( ریست کنید ).

2. روی My Computer کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
3. روی زبانه Hardware کلیک کنید و سپس روی Device Manager کلیک کنید.
4. در منوی View روی Show Hidden Devices کلیک کنید.
5. اگر در قسمت WAN Miniport IP شما دستگاهی وجود داشت مراحل را ادامه دهید و اگر دستگاهی وجود نداشت به مرحله 16 ام بروید.
6. بر روی گزینه Start کلیک کنید سپس در منوی Run دستور regedit را وارد نمایید.

هشدار : اگر از کرک های نرم افزاری برای ویندوز خود استفاده میکنید ممکن است این مشکل برای شما بوجود آید و لازم به ذکر است که مایکروسافت هیچگونه کرک نرم افزاری را پشتیبانی خواهد کرد.

7. کلید ریجستری  HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Class \ {4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} را در سیستم خود پیدا کنید.
8. در منوی رجیستری، روی Export File Registry کلیک کنید سپس backup-key را وارد کنید و گزینه Save را بزنید.

توجه: شما می توانید تغییراتی را که در قسمت رجیستری ایجاد می کنید بازگردانید. برای انجام این کار، فایل backup-key.reg را که ذخیره نمایید و برای بازگردانی بر روی آن دو بار کلیک نمایید.
9. سپس بر روی کلید های ریجستری موجود در قسمت WAN Miniport کلیک نمایید تا میزان مصرف هر یک را مشاهده نمایید.
10. در قسمت DriverDesc WAN Miniport بر روی بالاترین میزان مصرف شده کلیک راست کنید و گزینه Delete را کلیک کنید.
11. از قسمت کرک ریجستری خارج شوید.
12. روی My Computer کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
13. روی زبانه Hardware کلیک کنید و سپس روی Device Manager کلیک کنید.
14. در منوی View روی Show Hidden Devices کلیک کنید.
15. همانظور که مشاهده میکنید دستگاه های موجود در قسمت WAN Miniport حذف شده است.
16. پروتکل TCP / IP را دوباره نصب کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
در کنترل پنل، روی Network and Dial-up Connections دوبار کلیک کنید، روی Local Area Connection راست کلیک کرده و Properties را کلیک کنید.سپس بر روی گزینه Install کلیک نمایید
در کادر محاوره ای دستور Select Network Component را تایپ کرده و بر روی پروتکل مورد نظر خود کلیک نمایید.
در زیر پروتکل شبکه، روی پروتکل اینترنت (TCP / IP) کلیک کنید، سپس روی OK کلیک کنید.
سپس بعد از نصب پروتکل مورد نظر بر روی Close کلیک کنید.
17. مودم خود را ریست کرده و سپس کامپیوتر خود را راه اندازی مجدد نمایید.
18. اتصال اینترنت خود را تست کنید.

خطای 732:

قسمت PPP همگرا نمی باشد.

راه حل:

اطمینان حاصل کنید که اتصال خوبی دارید.

خطای 721:

PPP از راه دور ( سرور ) یا رایانه شخصی شما پاسخ نمیدهد.

راه حل:

سوئیچ از PPTP به L2TP.

خطای 732:

اتصالات PPP همگرا نیست.

راه حل:

اطمینان حاصل کنید که اتصال خوبی دارید.

خطای 741 – 789:

کامپیوتر محلی از نوع رمزگذاری مورد نیاز پشتیبانی نمی کند.

راه حل:

1) اطمینان حاصل کنید که رمز ورود صحیح را وارد کنید.
2) بررسی کنید که IPSec VPN را به درستی تنظیم کرده اید و تنظیمات پیش فرض شما درست است.
3) سوئیچ از L2TP به PPTP.

خطای 792:

تلاش برای اتصال L2TP شکست خورده است زیرا پاسخ امنیتی به پایان رسیده است.

راه حل:

1) بررسی کنید که IPSec VPN را در قسمت تنظیم اتصال به درستی انتخاب کرده اید و کلید preshared شما درست است.
2) سوئیچ از L2TP به PPTP.

خطای 800:

اتصال VPN برقرار نخواهد شد و سرور خرید vpn ممکن است غیر قابل دستیابی باشد و یا ممکن است پارامترهای امنیتی برای این اتصال مناسب نباشند.

راه حل :

1) اطمینان حاصل کنید که هیچ نرم افزار امن دیگری دسترسی شما را مسدود نکند، مثلا اگر از نرم افزار امن Norton استفاده می کنید، ممکن است نیاز به اضافه کردن IP سرویس گیرنده از راه دور خود داشته باشید تا مشتری بتواند به آن دسترسی پیدا کند.
2) اگر میتوانید نرم افزار را بر روی دسکتاپ نصب کنید و اطمینان داشته باشید که نرم افزار Microsoft OneCaree بر روی سیستم شما نصب نباشد.

خطای 806:

اتصال بین رایانه شما و سرور VPN ایجاد شده است، اما اتصال VPN را نمی توان تکمیل کرد. علت رایج این موضوع این است که حداقل یک دستگاه اینترنت بین رایانه شما وجود دارد و سرور VPN پیکربندی نشده است تا بسته های پروتکل GRE را مجاز کند. تأیید کنید که پروتکل 47 GRE در تمام دستگاه های فایروال شخصی یا روترها مجاز است. در نهایت اگر مشکل باقی می ماند، با پشتیبانی سرویس خود تماس بگیرید.

راه حل:

1) اطمینان حاصل کنید که با استفاده از ping می توانید به سرور VPN متصل شوید. گاهی اوقات اتصال ضعیف می تواند باعث این مسئله شود.
2) اطمینان حاصل کنید که سایر نرم افزار های امنیتی دسترسی شما را مسدود نکند، مثلا اگر از نرم افزار امنیتی Norton استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد که IP کلاینت از راه دور را اضافه کنید تا مشتری بتواند به آن دسترسی پیدا کند.

خطای 868 (Windows 8):

خطای 868 در ویندوز 8 می تواند با استفاده از این مراحل ثابت شود:
1. به قسمت start> run> cmd رفته و دستور “NETSH INT IP RESET” را تایپ نمایید.
2. سپس نام میزبان سرور یا IP را وارد کنید.

نرم افزار Live OneCare نیز میتواند باعث بلاک شدن سرویس خرید vpn شود :
Windows Live OneCare جایگزین فایروال داخلی می باشد و به طور پیش فرض برای ارتباط برقرار کردن نیازمند پورت های خاصی هستند بنابراین هنگامی که شما تلاش می کنید اتصال VPN به یک شبکه را در مرحله ورود و شناسایی کلمه عبور و رمز عبور قطع خواهد شد.

راه حل :

1) راه اندازی کنسول Windows Live OneCare (با کلیک راست بر روی آیکون Tasc نوار OneCare، که معمولا یک حلقه سبز است).
2) در سمت چپ کادر محاوره ای OneCare در زیر سایر تظاهرات، روی پیوند “مشاهده یا تغییر تنظیمات” کلیک کنید.
3) در کادر محاوره ای “تنظیمات Windows Live OneCare”، برگه فایروال را انتخاب کنید.
4) روی دکمه “Advanced settings” کلیک کنید.
5) برگه “Ports and Protocols” را در کادر محاوره ای “Advanced settings” انتخاب کنید.
6) در قسمت VPN گزینه General Routing Encapsulation (GRE) را وارد کنید.
7) بر روی گزینه OK برای همه کادرهای گفتگو کلیک کنید.

خطای 807

دلیل اینکه VPN خطا 807 را ایجاد می کند :

آنتی ویروس نصب شده در رایانه یا فایروال سیستم شما، اتصال به VPN را مسدود می کند.
شما خطای 807 VPN را زمانی مشاهده میکنید که سرور در هنگام تلاش برای اتصال به بیش از حد بارگذاری خود باشد.
You have very slow internet connection.

نحوه رفع خطا 807 VPN:

اکثر خطاهای VPN به علت دلیل استفاده از نرم افزار های آنتی ویروس و یا فایروال ها می باشد که VPN اتصال شما را مسدود کنند.
بنابراین در حالی که VPN را بر روی رایانه شخصی یا لپ تاپ خود تنظیم می کنید، مطمئن شوید که آنتی ویروس یا فایروال ارائه شده در رایانه خود را غیر فعال کرده اید. انجام این کار شما را قادر می سازد تا از خطای 807 و همچنین خطاهای دیگر VPN جلوگیری کنید.
توجه داشته باشید که باید از اینترنت خود نیز به صورت کامل مطمئن باشید که به خوبی کار میکند یا نه.همچنین بهترین راه ریست مودم و یا اتصال به وسیله کابل LAN می باشد.
اطمینان حاصل کنید که IP Address VPN و نام کاربری و رمز عبور را درست وارد کرده اید.
پاک کردن تاریخ و کوکی ها. شما می توانید از CCleaner برای این منظور استفاده کنید و همچنین فراموش نکنید که رجیستری خود را پاک کنید.
اتصال نوع VPN خود را به PPTP ) Point to Point Tunneling Protocol) تغییر دهید.
اکنون “http: //” و “/” را از آدرس سرور VPN حذف کنید و اتصال خود را بررسی کنید.
نرم افزار Mcafee Plus نیز باعث بلاک شدن سرویس VPN خواهد شد :

راه حل :

1) در مرحله اول باید نرم افزار mcafee را باز کنید که در کنار تاریخ و ساعت در پایین سمت راست صفحه نمایش قرار دارد سپس بر روی گزینه “Advanced Menu” کلیک کنید.
2) سپس در نرم افزار mcafee بر روی گزینه “Configure” کلیک کنید سپس به قسمت “Internet & Network” و سپس به قسمت “Advanced” مراجعه نمایید
3) در پنجره بعد گزینه “Trusted and Banned IPs & Click Add” را انتخاب کنید.
4) IP آدرس سرور وی پی ان خود در در این قسمت وارد کنید و در قسمت توضیحات نیز نام سرویس دهنده را وارد کرده و بر روی گزینه OK کلیک کنید و سپس بعد از بستن پنجره نرم افزار میتوانید از سرویس VPN خودر بدون هیچ مشکلی استفاده نمایید.
نرم افزار Norton Internet Security باعث بلاک شدن سرویس خرید vpn خواهد شد :

راه حل :

1) در مرحله اول باید نرم افزار Norton Internet Security را باز کنید که در کنار تاریخ و ساعت در پایین سمت راست صفحه نمایش قرار دارد سپس بر روی گزینه “Norton Internet Security” کلیک کنید.
2) بعد، بر روی “Personal Firewall” و “Trust Control” کلیک کنید و سپس روی تب “Trusted” کلیک کنید. روی دکمه “Add” کلیک کنید.
3) آدرس IP را برای سرور VPN اضافه کنید. بعد، روی Ok کلیک کنید.
4) در نهایت روی OK کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شود. پس از بستن نرم افزار شما باید بتوانید به راحتی به سرویس VPN خود متصل شوید.

منبع: گروه پشتیبانی خرید vpn.

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*