هوافضا- علوم هوایی

رونمایی از خودروی برقی ایرانی در شیراز

رونمایی از خودروی برقی ایرانی در شیراز

هوا فضا: فارس طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد ملی و استانی، از خودروی برقی ایرانی به نام ˮاکسیژنˮ در کارخانجات مخابراتی ایران رونمایی گردید.


استاندار فارس عصر پنجشنبه ۱۹ اسفند در مراسم رونمایی از خودروی برقی ایرانی، با تاکید بر پشتیبانی از تولید و سرمایه گذاری، اظهار داشت: امروز مدیریت استان در زمینه های مختلف اجرائی، قضایی و نمایندگان در مجلس همه دست به دست هم دادند تا از تولید و سرمایه گذاری حمایت کنند.
محمدهادی ایمانیه با اشاره به تهیه اطلاعیه ای با امضای امام جمعه و مسئولان قضایی و اجرائی برای پشتیبانی از تولید، سرمایه گذاری و اشتغال، اضافه کرد: بناست که همه برای پشتیبانی از تولید اشتغال و کارآفرینی هم افزا شوند و تعهد بدهند.


استاندار فارس با تشکر از حمایت و همکاری دانشگاه ها با بخش های صنعتی، تولیدی، کشاورزی و معدنی، اشاره کرد: کوشش های انجام شده علاوه بر بحث توسعه استان اقدامی در امتداد سلامت مردم نیز هست چونکه ترافیک و آلودگی هوا با مواد فسیلی از مواردی است که سلامت جامعه را تهدید می کند.
ایمانیه با اعلان اینکه در تولید حجم خودرو ها همین اندازه باشد، اشاره کرد: امروز مردم به تک سرنشین بودن عادت کردند و تولید بر همین اندازه، رسیدن به هر دو هدف تولید و سلامت است.
او همین طور از تلاش و پیگیری معاونت اقتصادی استانداری فارس برای یافتن سرمایه گذار سخن گفت و اضافه کرد: کمک می نماییم تا برای تولید انبوه سرمایه گذار پیدا نماییم تا در کنار شما قرار بگیرد.
علویان مهر، رییس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این مراسم با اعلان اینکه حضور دانشگاه در صنعت و صنعت در دانشگاه امری ضروری می باشد، اظهار داشت: امروز اولین مرکز تحقیقات خودرو های هوشمند نیز افتتاح می شود.
او با اعلان اینکه وظیفه دانشگاه تامین نیروی انسانی متخصص در این مرکز و پایش خودرو برای کارهای تخصصی خودرو است، اضافه کرد: دانشگاه صنعتی شیراز خودش را دانشگاه نسل سوم معرفی کرده است و از راه دانش ثروت آفرینی می کند.


رییس دانشگاه صنعتی شیراز با اعلان اینکه این کار نمادی از دانشگاه نسل سوم است، عنوان کرد: توجه به صنعت دیجیتال خاصیت دیگر این مرکز است و صنعت دیجیتال صنعت روز دنیاست و باید صنایع و دانشگاه ها به این سمت حرکت کنند.
علویان مهر با اعلان اینکه در رده چهارم دانشگاه های کشور و بعنوان تنها دانشگاه صنعتی جنوب کشور پیشرو هستیم، اضافه کرد: کار امروز می تواند الگوی همکاری صنعت و دانشگاه شود که با ایجاد این مرکز کار ماندگاری در تراز جمهوری اسلامی انجام می گیرد.
حجت، مدیرعامل خودروسازان جنوب و پیشتاز طراح خودرو های هایتک نیز در این مراسم با اعلان اینکه ۶۲ سال در ایران خودروساز هستیم، اظهار داشت: کشورهای چین و هند آن زمان جایگاه نداشتند اما امروز ۵۰ درصد بازار را به خود اختصاص دادند و این یعنی خوب عمل نکردیم.
او با اعلان اینکه در این سال ها مونتاژگر و در حوزه تولید ورود نکرده بودیم، اضافه کرد: شرکت یک شبه به وجود نیامده است در ۲۵ سال کارهای بزرگی در صنعت خودرو انجام شده و ۱۱ سال پیش خودروی الکترونیکی تولید شده و در شیراز تست هایش انجام شده امروز این خودرو می تواند در بازارهای جهانی خودرا نشان دهد.
حجت عنوان کرد: به لحاظ قیمتی نیز خودروی تولید شده قابل توجه است و در بحث صادرات می تواند ورود کند اما از این جا به بعد نیاز به حمایت است، ۸۰ درصد خودرو داخلی ساز شده ۱۵ درصد قطعات خودرو در استان فارس است.
او اشاره کرد: حمایت حداکثری اگر شود می توانیم هزار دستگاه خودرو تا آخر سال بعد تولید نماییم در سالهای قبل مانع و سنگ اندازی شده اما توقع این است که در دولت فعلی حمایت شویم.
نصیری، مدیرعامل کارخانه مخابرات ایران نیز با اشاره به رونمایی از خودرو برقی و افتتاح مرکز تولید خودرو هوشمند با هم کاری دانشگاه های فارس، اظهار داشت: هم اکنون محصولات مخابراتی در این کارخانه تولید می شود و بیشتر محصولات بومی است و در تولید محصولات هوشمند، دانش بنیان بودن مورد توجه بوده است.
او همین طور با اعلان اینکه در بحث صادرات هم اقداماتی انجام شده و شرکت مشترک با کشور ترکیه تاسیس می شود تا صادرات محصولات به اروپا صورت گیرد، اظهار داشت: در زمینه خودرویی نیز برای اولین بار ورود کرده است و تولید خودروی برقی را در دستور کار قرار داده است.










منبع:

1400/12/20
13:30:03
0.0 / 5
681
تگهای خبر: الكترونیك , دانش بنیان , دستگاه , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
ناشناس:
اینم ایرانی نیست Wheego Whip LiFe مال شرکت نیسان هست مال 12 سال پیش . با یه فیس لیفت غیر حرفه ای که هزینه ای نمیبره . الکی نگین تولید ایرانی و کلی زیرش لاپوشونی کنین و تهش یه مونتاژ ساده دست دوتا کارگر شاگرد مکانیک باشه. اگه یه سپر رو سفارش بدین یه شرکت تزریق پلاستیک بزنه که این نمیشه ماشین ایرانی! بعد به اسم تولید ایرانی وام کلان بگیرید و واردات کنید !
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا