هوافضا- علوم هوایی
با هدف حمایت موثر از تحقیقات بنیادی؛

تحقیقات بنیادی و کاربردی در عرصه طب و داروسازی سنتی توسعه یافت

تحقیقات بنیادی و کاربردی در عرصه طب و داروسازی سنتی توسعه یافت

هوا فضا: با هدف پشتیبانی و حمایت موثر از تحقیقات بنیادی، توسعه ای و کاربردی اولویت دار در عرصه طب و داروسازی سنتی؛ شبکه تحقیقاتی طب سنتی به وجود آمد و کارهای آن در یک همکاری مشترک توسعه یافت.



به گزارش هوا فضا به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یکی از اهداف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ارتقای صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با بهبود کیفیت پژوهش های بنیادی و کاربردی در این حوزه می باشد. اتفاقی که می تواند این صنعت را به گونه ای منطقی و در سطح ملی و بین المللی توسعه دهد.
بر همین اساس ستاد اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، برای دستیابی به این هدف اقدامات موثری را در تعامل با دیگری نهادهای ذیربط در این زمینه تعریف و اجرائی کرده است که از آن جمله می توان به «تدوین طرح تأسیس یک مجموعه جامع پژوهشی، آموزشی و درمانی علوم طب ایرانی و مکمل»، «بسترسازی و ایجاد مقدمات اداری و اجرائی راه اندازی مؤسسه ملی طب سنتی در دل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تولیت دفتر طب ایرانی وزارت متبوع» و «بازنگری نقشه ی پژوهشی طب ایرانی برمبنای بروزرسانی اولویت های پژوهشی» اشاره نمود.
«ترسیم نقشه ماموریت محوری دانشگاه های علوم پزشکی در عرصه طب ایرانی با چشم انداز ۵ ساله»، «انتشار اولویت های پژوهشی دفتر طب سنتی ایرانی بصورت مقاله در مجلات علمی پژوهشی» و «امتیاز دهی طرح های پژوهشی و نهایی سازی لیست پژوهش های قابل حمایت» نیز دیگر راهبردهایی است که این ستاد با همکاری دیگر نهادها برای ارتقای پژوهش های حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی اجرائی کرده است.
توسعه تحقیقات دراین زمینه اثرات بلندمدت و کوتاه مدتی در حفاظت و احیاء بهره برداری صحیح از گیاهان دارویی در حوزه های منابع طبیعی، بهبود سطح سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم، ایجاد فرصتهای شغلی بوسیله تولید اقتصادی گیاهان دارویی و فرآورده های آنها و احراز جایگاه شایسته و دستیابی به سهم مناسبی از بازار جهانی گیاهان دارویی را در پی خواهد داشت.

1402/03/24
12:19:27
0.0 / 5
333
تگهای خبر: آموزش , دانش بنیان , فناوری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
هوا فضا هوافضا