هوافضا- علوم هوا فضا

تمدید مهلت ارسال آثار به مسابقه دانش ­آموزی نور

تمدید مهلت ارسال آثار به مسابقه دانش ­آموزی نور

هوا فضا: مهلت ارسال آثار به چهارمین دوره مسابقه دانش آموزی نور تا 31 اردیبهشت سال 1399 تمدید گردید و متقاضیان می توانند فیلم های 60 ثانیه ای خودرا در حوزه ماده و انرژی ارسال نمایند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، مسابقه دانش آموزی نور هر سال بعنوان یكی از رویدادهای بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با هدف ایفای نقش در انگیزش نسل نوجوان جهان اسلام، ایجاد افق ­های نوین در زمینه علم و فناوری و كمك به رشد استعدادهای درخشان در حوزه دانش آموزی برگزار می گردد.
دوره چهارم مسابقه دانش­­ آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور عمر یاغی (از برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۵)، با موضوع "ساخت فیلم ­های علمی كوتاه یك دقیقه ­ای از آزمایش ­­هایی در مباحث مختلف "ماده و انرژی" از مرداد ماه امسال شروع شد و متقاضیان جهت شركت در این رقابت می توانند آثار خودرا تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ ارسال نمایند.
دانش ­آموزان می ­توانند تا اختتام اردیبهشت ­­ماه سال ۹۹ با مراجعه به سایت بنیاد مصطفی(ص) به آدرس www.mstfdn.org به بخش مسابقه دانش آموزی نور مراجعه نموده و در چارچوب گروه های دو یا سه نفره آثار علمی خودرا به صورت فیلم های ۶۰ ثانیه ای به دبیرخانه این مسابقه ارسال نمایند.
هدایایی به ارزش مجموع ۲ میلیارد ریال به ۱۰۰ اثر برتر اهدا و از پژوهشسراها و مدارس با مشاركت برتر نیز تقدیر خواهد شد.
مسابقه دانش آموزی نور كه هر ساله به نام و بزرگداشت یكی از دانشمندان بزرگ جهان برگزار می شود، در دوره نخست خود با عنوان «مسابقه دانش­ آموزی نور؛ گرامیداشت ابن ­­هیثم» به مناسبت یك­ هزارمین سال انتشار كتاب المناظرِ ابن هیثم، ریاضی­ دان و فیزیكدان شهیر جهان اسلام و دانشمند صاحب نام جهانی در زمینه فیزیك نور، اجرا شد. موضع آن دوره از مسابقه كه مباحث نور و كاربردهای آن بود، مشاركت بیشتر از ۴ هزار دانش آموز در سراسر كشور را با ارسال ۱۶۵۰ فیلم ثبت نمود و از صاحبان ۲۰۰ اثر برگزیده، تقدیر گردید.
مسابقه دانش آموزی نور در سال دوم به گرامیداشت پروفسور جكی ­یینگ؛ برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۵ پرداخت. این دوره از مسابقه در تمامی حوزه های علمی همچون فیزیك، شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، نجوم و یا تلفیقی از علوم مختلف بود كه در نهایت بیشتر از پنج ­هزار دانش آموز، دو هزار فیلم از آزمایش های علمی خودرا ارسال كردند و در روز اختتامیه نیز از ۱۰۰ گروه دانش آموزی برگزیده تقدیر گردید.
دور سوم این رقابت نیز به نام و بزرگداشت ابن ­­رزاز جَزَری و در حوزه رباتیك اجرا شد. الجزری از موثرترین دانشمندان در علم رباتیك و بنیان­گذار مكانیزم های مكانیكی در جهان بود. موضوع این دوره از مسابقه ساخت ساز و كارهای(مكانیزم ­های) حركتی و آزمایش­ هایی در مباحث مختلف مكانیك بود كه ۵ ­هزار و ۱۲۲ دانش آموز در چارچوب ۲ هزار و ۱۸۳ گروه ثبت ­نام كردند و یك هزار و ۷۳۳ فیلم به سایت دبیرخانه ارسال شد و در نهایت در روز اختتامیه از ۱۰۰ گروه منتخب تقدیر به عمل آمد.




منبع:

1398/12/01
13:27:51
5.0 / 5
3768
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا