علوم هوا فضا

بهره برداری از دستگاه نانوالیاف ایرانی در بزرگترین كارخانه تولید ماسك

بهره برداری از دستگاه نانوالیاف ایرانی در بزرگترین كارخانه تولید ماسك

هوا فضا: دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از بهره برداری از دستگاه نانوالیاف ایرانی در بزرگترین كارخانه تولید ماسك كشور آگاهی داد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، دكتر سعید سركار با اعلان اینكه بزرگترین كارخانه تولید ماسك كشور به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در شهرك صنعتی اشتهارد به بهره برداری رسید، اظهار نمود: این واحد تولیدی توانایی اشتغال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۹۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را دارد.
وی با اعلان اینكه این كارخانه طی مدت یك ماه افتتاح شد و ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون ماسك را دارد، اشاره كرد: در این كارخانه از دستگاه صنعتی نانوالیاف استفاده شده كه به همت فناوران نانویی ایرانی ساخته شده است.
سركار، جمهوری اسلامی ایران را یكی از كشورهای دارای توانمندی تولید ماسك های N95 دانست و افزود: این نوع ماسك ها می توانند ذرات باكتری و ویروس را مهار كنند. حدود ۸ سال قبل برای خرید تجهیزات تولید نانوالیاف به یكی از شركت های اروپایی مراجعه كردیم كه به سبب تحریم این دستگاه به ما فروخته نشد، در نتیجه تصمیم برای ساخت این تجهیزات در داخل كشور گرفتیم و در نهایت این تجهیزات به تولید رسیدند.
وی با اشاره به صادرات تجهیزات تولید نانو الیاف به یك شركت كره ای و چینی، افزود: بعد از آنكه چینی ها متوجه شدند كه كره ای ها دستگاه تولید نانوالیاف ایرانی را خریداری نموده اند، ۱۰ دستگاه از این تجهیزات را سفارش دادند كه هم اكنون ۷ دستگاه در چین نصب شده و در حال كار است. عملكرد این تجهیزات تولید نانوالیاف به شكلی است كه هم اكنون از اروپا نیز سفارش هایی برای خرید دریافت كرده ایم.
بگفته سركار، ضخامت الیاف نانو در این ماسك ها یك هزارم مو است.




منبع:

1399/01/29
20:38:13
5.0 / 5
2505
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
هوا فضا هوافضا