هوافضا- علوم هوایی

كاربردی شدن دستگاه نانو پوشش محققان كشور در خط تولید شیرآلات

كاربردی شدن دستگاه نانو پوشش محققان كشور در خط تولید شیرآلات

به گزارش هوا فضا یكی از شركت های فناور تولید شیرآلات مبادرت به خرید دستگاه پوشش دهی نانو متری از یكی از شركت های دانش بنیان كرد كه كاربرد آن در خط تولید شیرآلات سبب شده است كه پوشش های اعمال شده بر روی محصولات از دوام بالاتر و ارزان تری برخوردار شوند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، حمید ثابتی، سرپرست خط تولید یکی از شرکت های تولیدکننده شیرآلات با اشاره به استفاده از فناوری پوشش دهی PVD در محصولات این شرکت، اظهار داشت: تا پیش از سال ۱۳۹۶ برای ایجاد پوشش های تزئینی از خدمات شرکت هایی استفاده می کردیم که مجهز به تجهیزات لایه نشانی خارجی (در اغلب موارد چینی) بودند؛ ولی از اوایل سال ۱۳۹۶ به فکر خرید یک دستگاه PVD بودیم و در بین شرکت های خارجی در جستجوی یک محصول مناسب بودیم تا از راه واردات پاسخگوی نیاز شرکت باشیم.
وی افزود: بر مبنای تحقیقاتی که داشتیم، متوجه کیفیت بالای دستگاه های پوشش دهی یکی از شرکت های دانش بنیان در این حوزه شدیم، در نتیجه قراردادی با این شرکت به منظور خرید یک دستگاه PVD به امضا رساندیم.
ثابتی درباره مزیت استفاده از این دستگاه، توضیح داد: استفاده از دستگاه های خارجی مشکلاتی نظیر خدمات دهی و همینطور تهیه تارگت از خارج از کشور را داشت، اما نمونه داخلی در عین حال که کیفیت مناسبی دارند، خدمات بعد از فروش بهتری هم داشته و برای تهیه تارگت دغدغه واردات را نداریم.
وی با اشاره به مزایای بهره برداری از این دستگاه در خط تولید این شرکت، خاطرنشان کرد: تا قبل از استفاده از این دستگاه از پوشش دهی طلا برای ایجاد پوشش های تزئینی استفاده می کردیم، اما طلا فلز گرانبهایی است و در عین حال عمر پوشش طلا هم کم است، ولی با استفاده از روش PVD می توان بدون طلا و تنها با استفاده از تیتانیوم به رنگ طلایی، طوسی، برنزی و رنگ های دیگر رسید.
به قول وی، عمر نانوپوشش بوجود آمده با این دستگاه طولانی تر بوده و همینطور فرایند لایه نشانی با سرعت بالاتری هم انجام خواهد شد؛ ازاین رو هم اکنون در ۳۵ درصد از محصولات تولیدی این شرکت از نانو پوشش های بوجود آمده با PVD استفاده می شود.




منبع:

1399/02/10
20:06:00
5.0 / 5
2427
تگهای خبر: خدمات , دانش بنیان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
هوا فضا هوافضا