علوم هوا فضا

پشتیبانی از دانش بنیان ها با بررسی هزینه كرد تحقیق و توسعه

پشتیبانی از دانش بنیان ها با بررسی هزینه كرد تحقیق و توسعه

به گزارش هوا فضا دبیركل شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین پیش نویس انعقاد قراردادهای پژوهشی در دبیرخانه شورای عتف اطلاع داد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، دکتر مسعود برومند در جمع خبرنگاران مالیات شرکت های دانش بنیان را نخستین مبحث در این نشست نام برد و اضافه کرد: در این خصوص در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات مهمی انجام شده است و هر دو این دستگاه ها به یک نتیجه واحد رسیده اند.
وی افزود: این دو دستگاه به این نتیجه رسیده اند که به منظور اثر بخشی بیشتر از مشوق های مالیاتی، لازم است مبحث هزینه کرد تحقیق و توسعه مطرح شود؛ چون که در چنین مکانیزمی به جای آنکه مشوق های مالیاتی به درآمدهای شرکت ها داده شود به هزینه تحقیق و توسعه آنها اعطا شود.
برومند، با اعلان اینکه در این نشست دراین زمینه بحث و تبادل نظر شد، اظهار نمود: اعضای کمیسیون اعتقاد داشتند که این مورد یک مسیر واقعی برای پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان است و برای اجرای آن باید اقداماتی را اجرایی کرد که بخشی از این اقدامات در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش دیگر آن از جانب وزارت علوم در پارک های علم و فناوری اجرایی شده است.
دبیر شورایعالی عتف، افزود: بر این اساس مقرر شد جلسه ای با حضور نمایندگان وزارتخانه های در رابطه با بخش های صنعتی که در آنها شهرک های صنعتی فعالیت دارند برگزار و در آن کمیسیون هماهنگی در دبیرخانه شورای عتف تشکیل گردد.
وی برگزاری جلسه ای با وزارت اقتصاد و دارایی را از دیگر اقدامات توجه به هزینه کرد تحقیق و توسعه شرکت ها دانست و افزود: در صورتیکه بتوانیم این برنامه را اجرایی نماییم امکان پشتیبانی از تحقیق و توسعه شرکت های خصوصی فراهم خواهد شد ضمن آنکه این امکان فراهم می شود که شرکت های دانش بنیان را با میزان هزینه کرد تحقیق و توسعه تعریف نماییم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روشن شدن وضعیت قراردادهای پژوهشی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان نمود و تصریح کرد: دراین زمینه پیش نویسی در دبیرخانه شورای عتف تهیه شده بود که در آن نحوه انعقاد قراردادهای پژوهشی عنوان شده بود و در این نشست مقرر شد تا برای اعضای کمیسیون شورای عتف ارسال شود تا آنها بتوانند نظرات خویش را دراین زمینه عرضه کنند.
برومند عرضه گزارش عملکرد سال ۹۸ در مورد بند "ح" تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۷، توضیح داد: این بند در مورد اختصاص بخشی از بودجه شرکت ها و سازمان های دولتی به انجام طرح های پژوهشی است که برای این منظور سامانه اجرایی عرضه و تقاضای پژوهشی با عنوان "ساتع" به راه افتاده است که در این نشست گزارش خوبی عرضه شد و بنا به درخواست اعضا مقرر شد که گزارشی از اثر بخشی پروژه های تحقیقاتی عرضه شود.
به قول وی این گزارش در جلسه آتی این کمیسیون عرضه خواهد شد.
برومند، عرضه گزارش اولی درباره تهیه برنامه های عملیاتی پروژه های تحقیقات و توسعه در ۱۰ استان کشور را از دیگر موضوعات مطرح در این نشست نام برد و اظهار داشت: در این نشست فصول کلی آن مطرح و قرار شد که این مورد در جلسه آتی به صورت کامل بررسی شود.



1399/03/02
22:27:27
5.0 / 5
2622
تگهای خبر: دانش بنیان , فناوری , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا