هوافضا- علوم هوا فضا

به دام اندازی 80 درصد عوامل حساسیت زا در كالاهای خواب

به دام اندازی 80 درصد عوامل حساسیت زا در كالاهای خواب

به گزارش هوا فضا محققان یكی از شركت های دانش بنیان با استفاده از نانو الیاف روبالشی هایی را ارائه كردند كه علاوه بر افزایش جذب عوامل حساسیت زا تنفس پذیری كالای خواب را بهبود بخشیدند.


نیکی عارفی از محققان طرح در گفتگو با ایسنا، تولید کاور بالش ضد حساسیت را از محصولات تولیدی این شرکت دانست و اظهار داشت: ما با استفاده از فناوری نانو دو خصوصیت مهم کالاهای خواب شامل "راندمان به دام اندازی عوامل حساسیت زا" و "تنفس پذیری" کالای خواب را بهبود بخشیدیم.
وی با اشاره به خصوصیت "راندمان به دام اندازی عوامل حساسیت زا" توضیح داد: عوامل حساسیت زا شامل مواردی چون گرد و غبار، باکتری و قارچ است. کالاهای خواب موجود در بازار که ادعای ضد حساسیت دارند، در تست هایی که از آنها گرفته شد، متوجه شدیم که به هیچ عنوان راندمان به دام اندازی این عوامل را ندارند و ما با استفاده از فناوری نانو این امکان را فراهم کردیم.
عارفی تصریح کرد: در این طرح توانستیم با استفاده از نانو الیاف راندمان به دام اندازی عوامل حساسیت زا را به بیشتر از ۸۰ درصد برسانیم.
وی خصوصیت دوم کاور بالش را "تنفس پذیری کالای خواب" ذکر کرد و خاطرنشان کرد: این خصوصیت را بخصوص در هنگام خواب بهبود بخشیدیم. کالاهای خواب تجاری به علت ساختار پیچیده و فشرده ای که دارند، عبور و گذر هوا را ندارند در نتیجه فرد در زمان استفاده از آنها، احساس راحتی نمی کند؛ ولی ما با استفاده از فناوری نانو این دو خصوصیت کالای خواب را به صورت قابل توجهی بهبود بخشیدیم و در نهایت محصول راحتی را عرضه کردیم.
این محقق با اشاره به اینکه در این محصول از نانو الیاف استفاده شد، افزود: یک لایه نانو الیاف میان دو لایه پارچه کاور بالش استفاده شد و تست شست وشوی انجام شده نشان داد که تا ۱۰ بار شست وشو، افت راندمان به دام اندازی عوامل حساسیت زا و تنفس پذیری کاور بالش از بین نرفت و هدف داریم که تعداد تست را افزایش دهیم تا ببینیم این خصوصیت تا چه تعداد سیکل شست وشو حفظ می شود.



1399/03/08
13:20:29
5.0 / 5
2394
تگهای خبر: دانش بنیان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا