هوافضا- علوم هوایی

سازمان عامل استقرار و توسعه دومین منطقه علم و فناوری كشور به ثبت رسید

سازمان عامل استقرار و توسعه دومین منطقه علم و فناوری كشور به ثبت رسید

هوا فضا: منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی (استان آذربایجان شرقی) بعنوان دومین منطقه ویژه علم و فناوری كشور، سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه خودرا به ثبت رساند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، به منظور راهبری و مدیریت تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری، دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در هجدهمین جلسه این شورا، اساسنامه سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری را به تصویب رساند.
سازمان عامل استقرار وظیفه مطالعه تاسیس، مدیریت و توسعه منطقه ذیربط را برعهده خواهد شد. بر این اساس مقرر شد استان های دارای مجوز منطقه ویژه ضمن مشخص کردن سهامداران و میزان سهام آنها، اساسنامه سازمان عامل استقرار خودرا در استان ثبت کنند.
بعد از ثبت سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی، احکام جدید اعضای هیات اجرایی توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیرکل شورای عالی عتف صادر شد تا ضمن آغاز به کار سازمان عامل استقرار، هیات اجرایی استان آذربایجان شرقی نیز جلسات خودرا آغاز کند.
برمبنای اعلام دبیرخانه شورای عالی عتف، مناطق ویژه علم و فناوری بمنظور هم افزایی عناصر موثر علم و فناوری در ایجاد جامعه دانایی محور و ارتقای فناوری در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد و بوشهر تاسیس شد و هیات اجرایی بمنظور هماهنگی، نظارت و مدیریت تاسیس و توسعه مناطق ویژه و نظارت بر عملکرد سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه در سطح استان به ریاست استاندار تشکیل می شود.




منبع:

1399/03/19
11:12:20
5.0 / 5
2499
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
هوا فضا هوافضا