علوم هوا فضا
براساس نتایج یك پژوهش

فرار مغزها در بریتانیا افزایش یافت

فرار مغزها در بریتانیا افزایش یافت

هوا فضا: برمبنای یك پژوهش جدید مشترك كه در مراكز رسمی آمار اروپا و بریتانیا انجام شده است، رشد فرار مغزها در بریتانیا بعد از برگزیت افزایش یافته است.


به گزارش هوا فضا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تحقیق مربوطه با بهره گیری از تلفیقی از آمار رسمی از سراسر اتحادیه اروپا و مصاحبه با بریتانیایی هایی که در آلمان زندگی می کنند تغییرات بزرگ در الگوهای مهاجرتی شهروندان انگلیس را از زمان همه پرسی سال ۲۰۱۶ تابحال نشان میدهد و آنرا با روند مهاجرت عموما ثابت در میان اتباع ۲۷ کشور باقی مانده در اتحادیه مقایسه می کند.

این پژوهش حاصل همکاری بین پروژه دانشگاه اکسفورد، چهار موسسه در برلین و مرکز علوم اجتماعی «دبلیو زد بی» در برلین است و «تغییر عمده» در تعداد شهروندان بریتانیایی خارج از این کشور را نشان می دهد؛ افرادی که قصد دارند پاسپورت یک کشور عضو اتحادیه اروپا را دریافت نمایند. این نتایج همین طور نشان میدهد که چگونه رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا خیلی از افراد را مجبور به تصمیم گیری درباره اهداف بلندمدت تر گرفته است.

رشد ۳۰ درصدی مهاجرت اروپایی بریتانیایی ها بعد از برگزیت

یورونیوز درباره شمار اتباع بریتانیا که بعد از برگزاری رفراندوم برگزیت در سال ۲۰۱۶ به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کرده اند بیان می کند: این آمار به ۳۰ درصد افزایش یافته و نیمی از این افراد تنها سه ماه بعد از این رفراندوم، تصمیم به ترک این کشور گرفته اند. نتایج بررسی مشترک سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OECD) و اداره آمار اتحادیه اروپا(یورواستات) نشان میدهد که تعداد شهروندانی که در فاصله سال های ۲۰۱۵-۲۰۰۸ از بریتانیا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت می کردند، بطور متوسط سالانه ۵۶ هزار و ۸۳۲ نفر بوده ولی این تعداد طی سال های ۲۰۱۸-۲۰۱۶ به سالانه ۷۳ هزار و ۶۴۲ نفر رسیده است.

بر این اساس، مهاجرت از بریتانیا به اتحادیه اروپا حدود ۳۰ درصد در مقایسه با پیش از برگزیت افزایش یافته است. بریتانیایی هایی که در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند و تصمیم گرفته اند گذرنامه کشور عضو اتحادیه را دریافت نمایند در مجموع ۵۰۰ درصد و در آلمان تا دو هزار درصد افزایش یافته است.

مهاجران بریتانیایی بیشتر شامل افراد تحصیل کرده و ماهر است که این خود گویای فرار مغزها شامل افراد بسیار مستعد و مولد از این کشور به قاره اروپا است. در آلمان مهاجران بریتانیایی بالاترین درآمد را دارند و بطور متوسط در سال ۲۰۱ میلادی ۲ هزار و ۸۱۲ پوند درآمد داشتند. مهاجران اتریشی و آمریکایی در رده های بعدی قرار دارند.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند بریتانیایی در اتحادیه اروپا زندگی می کنند که از این تعداد ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در آلمان سکونت دارند. در چهار سال پس از همه پرسی برگزیت، به ۳۱ هزار و ۶۰۰ شهروند بریتانیایی تابعیت دوگانه آلمانی بریتانیایی اعطا شده است. تحقیق اخیر همین طور نشان داد: نیمی از همه شهروندان بریتانیایی که در آلمان زندگی می کنند تا آخر سال ۲۰۲۰ تابعیت دوگانه می گیرند. همین طور مصاحبه با شهروندان بریتانیایی که در آلمان کار و زندگی می کنند نشان داد که برگزیت افراد را برای پذیرش سطوح بالایی از خطر در نتیجه مهاجرت آماده کرده است.

نویسنده این تحقیق در گاردین اظهار داشت: ما پدیده جدیدی را در مهاجرت اجتماعی و تعریف باردیگر از آنچه که بریتانیایی- اروپایی توصیف می شود؛ شاهد می باشیم. در سال ۲۰۱۹ بریتانیایی ها در رده دوم پس از ترک ها برای دریافت شهروندی آلمان بودند که بسیار جلوتر از لهستانی ها، رومانیایی ها، عراقی ها یا سوری ها است؛ انتظار می رود اتباع این کشورها اشتیاق بیشتری برای دریافت شهروندان آلمانی اتحادیه اروپا داشته باشند.


منبع:

1399/05/25
14:07:20
5.0 / 5
1856
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
هوا فضا هوافضا