هوافضا- علوم هوا فضا

شرایط ارتقای اساتید با برگزاری كرسی های نظریه پردازی و نوآوری

شرایط ارتقای اساتید با برگزاری كرسی های نظریه پردازی و نوآوری

به گزارش هوا فضا رئیس دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره اظهار داشت: به منظور توجه بیشتر به کرسی های نظریه پردازی، برگزاری کرسی های نظریه پردازی و نوآوری در آئین نامه ارتقا درج شد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا عبدالحسین خسروپناه امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی که بصورت مجازی برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر کرسی های نظریه پردازی از سال ۱۳۸۱، اضافه کرد: بر این اساس کرسی های نظریه پردازی از این سال در فرهنگستان علوم افتتاح شد و دو سال بعد در پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی با حضور جمع ۳۰ تا ۳۵ نفری به کار نظریه پردازی پرداخته شد.
وی با اشاره به کارکرد این جمع اشاره کرد: در صورت ارائه نظریه‎ای به این پژوهشکده، از طرف هیات داوران مورد ارزیابی قرار می گرفت، ولی این پژوهشکده از سال ۹۰ تا ۹۲ گرفتار مشکلات مالی و پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی تعطیل شد.
خسروپناه فعالیت مجدد این پژوهشکده را از سال ۹۳ با ۵ نفر نیروی انسانی ذکر کرد و تصریح کرد: در دور جدید فعالیت این پژوهشکده علاوه بر کرسی های نظریه پردازی، کرسی های ترویجی نیز افتتاح شد.
رئیس دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره تمرکز زدایی را از دیگر اقدامات انجام شده در حیات مجدد این پژوهشکده عنوان نمود و در این زمینه توضیح داد: در این راستا در همه استانها و دانشگاه های بزرگ کشور، کمیته‎های دستگاهی در زمینه بررسی نظریه ها تشکیل شد که رئیس این کمیته رؤسای دانشگاه ها و دبیر آن معاون پژوهش وفناوری دانشگاه ها است. به این کمیته ها اجازه داده شد تا کرسی های ترویجی را برگزار و گزارش آنرا برای دبیرخانه ارسال نمایند.
خسروپناه، اصلاح ساختاری را از دیگر اقدامات پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان و اظهار نمود: هم اکنون بخشنامه ارتقا در حال اصلاح است و در اصلاح قبلی این بخشنامه فعالیت اساتید در کرسی های نظریه پردازی درج شد و بر این اساس مشارکت در برگزاری کرسی های ترویجی ۲ تا ۴ امتیاز، کرسی های نوآوری ۷ امتیاز و کرسی های نظریه پردازی ۱۲ امتیاز در نظر گرفته شد.
وی تصریح کرد: با این اقدامات اصلاحی، تعداد کرسی های نوآوری و نظریه پردازی از ۱۸ مورد ثبت شده به ۵۶ مورد ارتقاء یافته و بیش از ۳ هزار کرسی ترویجی در کشور برگزار شده است.




منبع:

1400/03/04
09:19:50
0.0 / 5
919
تگهای خبر: دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا