هوافضا- علوم هوا فضا

۹۶ دانشمند از كشورهای اسلامی به ایران می آیند

۹۶ دانشمند از كشورهای اسلامی به ایران می آیند

به گزارش هوا فضا ۹۶ دانشمند از ۳۶ كشور جهان به ایران می آیند و در حاشیه جایزه مصطفی (ص) نشست استپ را برگزار می كنند.



به گزارش هوا فضا به نقل از مهر، دكتر سعید سهراب پور مشاور بنیاد ملی نخبگان و دبیر نشست استپ (برنامه های جانبی جایزه مصطفی (ص) امروز در نشستی خبری كه در محل دانشكده صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: یكی از برنامه های جانبی جایزه مصطفی (ص)، نشست «استپ» است كه با هدف گردهمایی دانشمندان كشورهای اسلامی برگزار می گردد.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون دانشمندان جهان اسلام با كشورهای غربی و پیشرفته در ارتباط هستند، ولی با كشورهای اسلامی تعاملی ندارند، اظهار داشت: نشست «استپ» می تواند زمینه ارتباط بین كشورهای اسلامی و دانشمندان جهان اسلام را فراهم آورد.
مشاور بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینكه ایران میزبان ششمین استپ است، اضافه كرد: مقرر است ۹۴ دانشمند از ۳۶ كشور جهان به ایران بیایند كه بیشتر این دانشمندان به ترتیب از مالزی، تركیه، پاكستان و عمان هستند.
وی با اشاره به اینكه این دانشمندان در كارهای بین المللی و غربی، مسئولیت هایی بر عهده دارند، تصریح كرد: حضور این افراد در كشور می تواند فرصت مغتنمی برای ارتباطات دانشمندان جهان اسلام و كشورهای اسلامی باشد.
سهراب پور تاكید كرد: این نشست استپ در حوزه های سلامت، آب، انرژی و محیط زیست، بانوان و علم و فناوری، ارتباط علم و رسانه و تأمین مالی علم و فناوری برگزار می گردد.
دبیر نشست استپ با اشاره به زمانبندی برنامه جایزه مصطفی (ص) اظهار داشت: ۱۸ آبان ماه روز افتتاحیه برنامه های جایزه مصطفی (ص) خواهد بود. همینطور این برنامه همزمان با نشست استپ و حضور دانشمندان جهان اسلام در حوزه «بانوان و علم و فناوری» در دانشگاه الزهرا شروع به كار می كند.
به گفته وی، ۱۹ آبان ماه فعالیت های تخصصی در دانشگاه های امام صادق (ع)، شریف، تهران، الزهرا و دانشكده صدا و سیما اجرایی خواهند شد.
سهراب پور افزود: همینطور روز ۲۰ آبان ماه اعطای جایزه مصطفی (ص) در تالار وحدت برگزار می شود كه هنوز اسامی این برگزیدگان اعلام نشده است.
وی اظهار داشت: برای برگزاری نشست هایی در حوزه بانوان و علم و فناوری، از ۷ كشور در حوزه سلامت، ۴۰ دانشمند از ۲۱ كشور در حوزه آب و انرژی، ۲۹ دانشمند از ۱۳ كشور و در حوزه تأمین مالی ۷ دانشمند از كشورهای اسلامی در ایران حضور خواهند داشت.
مشاور بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینكه شبكه سازی در سطح جهان اسلام، هدف نشست استپ است، اضافه كرد: بنا داریم از كشورهای مختلفی در این عرصه میزبانی نماییم كه بتوانیم ارتباطات را بین دانشمندان جهان اسلام و كشورهای اسلامی برقرار نماییم.
سهراب پور تاكید كرد: دانشگاه تهران و چهار مركز تحقیقاتی مخابرات، مهندسی ژنتیك و زیست فناوری، پژوهشگاه نفت و پژوهشگاه مواد انرژی در برگزاری نشست استپ همكاری خواهند داشت.
وی عنوان كرد: همینطور مقرر است به شكل پایلوت، شبكه تخصصی دانشمندان جهان اسلام راه اندازی شود.
در ادامه مهدی صادقی دبیر كمیته علمی وقف در نشست استپ و رئیس دانشكده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) تصریح كرد: مقرر است صندوقی با عنوان «صندوق وقف در جهان اسلام» را راه اندازی نماییم كه این می تواند مجمعی از متخصصان حوزه تأمین مالی علم و فناوری باشد.
وی تاكید كرد: در این راستا مشكل انتقال پول بین كشورها مرتفع خواهد شد.

1398/08/05
22:04:02
5.0 / 5
4299
تگهای خبر: ارتباطات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
هوا فضا هوافضا