علوم هوا فضا

اعطای بورسیه معاونت علمی به ۱۰۰ نفر اول كنكور افغانستان

اعطای بورسیه معاونت علمی به ۱۰۰ نفر اول كنكور افغانستان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از اعطای بورسیه به 100 نفر اول کنکور افغانستان آگاهی داد و اظهار داشت: از 100 نفر برتر 85 نفر به ایران آمدند و 30 نفر در رشته های پزشکی مشغول تحصیل شدند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، سورنا ستاری امروز در ششمین نشست سرآمدان علمی کشور که در محل معاونت علمی برگزار شد، اظهار داشت: فدراسیون سرآمدان علمی مانند تمام برنامه های ما در امتداد فرهنگ سازی اهمیت به نیروهای انسانی فعالیت خودرا آغاز نموده است و معاونت علمی نیز برنامه های مختلفی در حوزه فرهنگ سازی و اهمیت دادن به نیروهای انسانی برگزار کرده است.
وی با اشاره به برنامه بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: ما در سال قبل در بنیاد ملی نخبگان ۴ هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم و این مساله هم در امتداد اهمیت دادن به نیروهای انسانی برجسته هستند.
وی برنامه بازگشت متخصصان ایرانی به کشور و پشتیبانی از دانشجویان خارجی را از دیگر برنامه های این معاونت طی این چند سال اخیر عنوان نمود و افزود: این برنامه ها در امتداد تحول در صنعت کشور بوده است؛ چونکه نگاه کشور به کسی که استعداد دارد می تواند سر منشأ تحولات در همه زمینه ها باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اعلان اینکه ما برنامه دیگری در امتداد جذب دانشجویان و نخبه های خارجی برگزار کردیم، تاکید کرد: امسال به ۱۰۰ نفر از نفرات اول کنکور افغانستان بورسیه اعطا کردیم که از این تعداد نفر ۸۵ نفر به ایران آمدند.
بگفته این مقام مسئول ۳۰ نفر از این ۸۵ نفر در زمینه پزشکی در دانشگاه های یزد، مشهد و غیره مشغول به تحصیل هستند.
ستاری درباب فدراسیون سرآمدان ایرانی اشاره کرد: امسال در امتداد اهمیت فعالیت این فدراسیون، ۲۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه تخصیص می دهیم.




1400/03/27
11:22:52
0.0 / 5
735
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
هوا فضا هوافضا