هوافضا- علوم هوایی

تأمین ۸۰ درصدی گیت های الكترونیكی تردد از جانب دانش بنیان ها

تأمین ۸۰ درصدی گیت های الكترونیكی تردد از جانب دانش بنیان ها

به گزارش هوا فضا یکی از شرکتهای دانش بنیان با بومی سازی فناوری گیت های الکترونیکی تردد توانسته است پاسخگوی ۸۰ درصدی نیاز شرکت ها و سازمان ها باشد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، ساسان محمودی، مدیر عامل یکی از شرکتهای دانش بنیان، گیت های عبوری را مجموعه ای متشکل از پیوند چندین فناوری پیچیده دانست و اظهار داشت: وقتی فردی برای تردد مقابل این گیت ها قرار می گیرد، بیشتر از ۷۰هزار سطر برنامه آن در کسری از ثانیه اجرا می شود تا این تردد بدون هیچ چالش و مشکلی باشد.
وی از طراحی و ساخت این گیت ها در این شرکت اطلاع داد و اضافه کرد: طراحی و تولید سیستم کامل متشکل از تمامی اجزای زنجیره این فناوری شامل قطعه های مکانیکی، سخت افزاری و نرم افزاری از توانمندی های این مجموعه دانش بنیان است و محصول دانش بنیان ایران ساخت ما توانسته نیازهای حوزه حمل و نقل شهری، ادارات دولتی، بخش های امنیتی، اماکن ورزشی و سرگرمی را تأمین کند.
محمودی، تولید گیت های اسلایدینگ را یکی از مهم ترین دستاوردهای فناوران این شرکت دانش بنیان عنوان نمود و خاطرنشان کرد: هنگامی که از کنار این دستگاه ها عبور می نماییم، چندین بخش سخت افزاری و نرم افزاری با یکدیگر همکاری می کنند تا ضمن تشخیص دقیق، باز شدن گیت و عبور به ساده ترین شکل ممکن اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: ظرفیت تولید سالانه ۱۰هزار نمونه از گیت های عبوری است که خوشبختانه پاسخ گوی ۸۰ درصد از نیاز کشور است. این ظرفیت وجود دارد که این محصول دست کم در بازار کشورهای همسایه به فروش برسد.
محمودی افزود: این دستگاه، لحظه به لحظه ترددها را ثبت و تحلیل می کند و با تشخیص دقیق موقعیت فرد در محل عبور، به کمک سنسورهای دقیق از بسته شدن نابهنگام شیشه، بروز تخلفاتی مانند عبور دو یا چند نفر به صورت همزمان یا تردد از سمت مخالف جلوگیری می کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، هم اکنون ۲۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکت فعالیت می نمایند، اما به صورت غیر مستقیم برای بیشتر از ۱۰۰ نفر اشتغال بوجود آمده است و این ظرفیت وجود دارد که با توسعه خط تولید و تأمین نیازهای فناورانه در داخل این شرکت، ضمن کاهش خطراتی مانند به سرقت رفتن فناوری تولید و اطلاعات، هزینه تمام شده محصول کاهش پیدا کند و برای تعداد بیشتری اشتغال مستقیم ایجاد شود.



1400/03/31
22:28:56
0.0 / 5
1010
تگهای خبر: الكترونیك , دانش بنیان , دستگاه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
هوا فضا هوافضا