هوافضا- علوم هوا فضا

نوعی نانو بتن الیافی در شركت دانش بنیان دانشگاه تبریز تولید شد

نوعی نانو بتن الیافی در شركت دانش بنیان دانشگاه تبریز تولید شد

به گزارش هوا فضا آذربایجان شرقی یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، موفق به تولید نوعی نانو بتن الیافی شد که قابل استفاده بعنوان ماده جایگزین انواع دریچه های چدنی و پلیمری است.


شرکت دانش بنیان لرزه پایدار آذربایجان طی چندین سال فعالیت تحقیقاتی خود در دانشگاه تبریز، موفق به تولید نوعی نانو بتن الیافی شده که قابل استفاده بعنوان ماده جایگزین انواع دریچه های چدنی و پلیمری است.
بر اساس این گزارش، این دریچه ها در شبکه های زیر ساختی شامل آب و فاضلاب، گاز رسانی و مخابرات به طور گسترده ای استفاده می شوند.
تولید صنعتی این دریچه ها از اوایل سال ۱۳۹۸ شروع شده و در شرکتهای آب و فاضلاب، شرکت ملی گاز و شهرداری ها استفاده می شود.
بر پایه همین گزارش، شرکت دانش بنیان لرزه پایدار آذربایجان در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده و عمده فعالیتهای شرکت لرزه پایدار آذربایجان در ابتدا فعالیتهای آموزشی و پیشبرد هدف دانش بنیان روش جدید مقاوم سازی سازه های بنایی بود. در اوایل تابستان سال ۱۳۹۴ فعالیتهای تحقیقاتی بعنوان هدف اصلی شرکت انتخاب و از سال ۱۳۹۵ فعالیتهای تولیدی هم به این فعالیت ها اضافه شده است.
از عمده محصولات تولیدی این شرکت میتوان به دریچه های نانو کامپوزیتی منهول آب و فاضلاب با قطر های مختلف و در رده های مقاومتی B۱۲۵، C۲۵۰ و D۴۰۰، دریچه های نانو کامپوزیتی منهول گازرسانی با قطر های مختلف و در رده های مقاومتی B۱۲۵، C۲۵۰ و D۴۰۰، دریچه های نانو کامپوزیتی آب گیر به شکل مستطیل در ابعاد مختلف و در رده های مقاومتی B۱۲۵، C۲۵۰ و D۴۰۰، دریچه های نانو کامپوزیتی کنتور آب خانگی در رده مقاومتی A۱۵ و دریچه های نانو کامپوزیتی کنترل گاز اشاره نمود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این شرکت با داشتن مهندسین خلاق و با تجربه بعنوان یکی از شرکتهای فناور برتر استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ انتخاب گردید و بر این اساس، تلاش دارد محصولات باکیفیت بسیار متمایز به مشتریان خود عرضه نماید.
از جمله تائیدیه ها و مجوز های این شرکت میتوان به دریافت گواهی نامه نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دریافت پروانه استاندارد تولید دریچه ها از سازمان ملی استاندارد ایران، تائیدیه آزمایشگاه متالوژی رازی، تائیده آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز و تائیدیه آزمایشگاه تکنولوژی بتن دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اشاره نمود.
ضمانت محصولات، قیمت مناسب دریچه ها در مقایسه با نمونه های چدنی مشابه، مقاومت در مقابل یخبندان، عدم قابلیت سرقت، عدم قابلیت اشتعال، عمر مفید مناسب و قابلیت تولید در رنگ های مختلف همچون ویژه گی های منحصر به فرد محصولات تولیدی این شرکت هستند.
افزایش کیفیت، افزایش میزان تولید، افزایش تنوع تولیدات و صادرات به کشور های همسایه همچون دیگر اهداف اصلی این شرکت است.




منبع:

1400/04/20
13:30:57
0.0 / 5
723
تگهای خبر: آموزش , تكنولوژی , دانش بنیان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا