هوافضا- علوم هوایی

راه اندازی مركز نوآوری مد و لباس دانشگاه فنی و حرفه ای

راه اندازی مركز نوآوری مد و لباس دانشگاه فنی و حرفه ای

هوا فضا: اولین مرکز نوآوری مد و لباس دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در محل دانشکده دکتر شریعتی تهران راه اندازی شد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آئین افتتاح این مرکز اظهار نمود: در گذشته مسیری نبود تا دانشجویان این دانشگاه شرکت های خودرا راه اندازی کنند خرسندم که حال دانشگاه فنی و حرفه ای با رویکرد جدیدی در حوزه تجاری سازی آموزش ها و توسعه مراکز فناوری توانسته این راه را برای دانشجویان خود سهل کند.
دکتر ابراهیم صالحی عمران، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در این مراسم اظهار داشت: امروزه مهم این است که آموزش چه آثاری را از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در پی داشته است و برای جدی گرفتن این پیامدها اصطلاح نتیجه گرا بودن موسسات بسیار مهم تلقی شده است.
وی ادامه داد: اقتصاد آموزشی با دانشگاه فنی و حرفه ای ارتباط بسیار نزدیکی پیدا می کند چونکه این دانشگاه خاصیت هایی دارد که به شدت می تواند موثر باشد.
وی اقتصادی ترین نوع آموزش را آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای دانست و اظهار نمود: حالا در دنیا گرایش به سمت مهارت محوری است، طبق بررسی های انجام شده در آموزش عالی کشورهای آلمان و سوئیس ۵۰ درصد دانشگاه ها مهارتی است و در فنلاند بالای ۶۰ درصد، همین طور ۳۰ تا ۶۰ درصد خیلی از دانشگاه های طراز اول دنیا، وارد مقوله های مهارتی شده اند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای همین طور اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۸۱ دانشکده دارد که ۵۳ مرکز ویژه دختران است و بیش از ۶۵ درصد فارغ التحصیلان وارد بازار کار می شوند.
وی ادامه داد: در این دانشگاه حدود ۶۰ درصد دروس بصورت عملی ارائه می شود و از آنجائیکه دانشجویان این دانشگاه، خروجی های هنرستان ها هستند پایه مهارتی خوبی دارند و با آمادگی های زمینه ای وارد دانشگاه می شوند.
طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دستور تخصیص بیش از ۱۰ میلیاردریال برای تکمیل مرکز نوآوری و ایجاد مرکز شتابدهی دانشکده شریعتی به مساحت ۴ هکتار را صادر کرد.




منبع:

1400/05/01
11:18:33
0.0 / 5
787
تگهای خبر: آموزش , فناوری , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
هوا فضا هوافضا