هوافضا- علوم هوایی

کسب استاندارد اروپا برای دو تجهیز نانویی ایرانی

کسب استاندارد اروپا برای دو تجهیز نانویی ایرانی

تجهیزات آسیاب گلوله ای سیاره ای یکی از شرکت ها می تواند نانوذرات جهت استفاده در صنایع مختلف تولید نماید و الان این محصول و توربو میکسر این شرکت موفق به دریافت گواهی CE شده است.


به گزارش ایسنا، حمیدرضا کمال آبادی فراهانی، مدیرعامل یکی از شرکتهای فناوری با اشاره به اینکه شرکت ما در دو زمینه "ساخت تجهیزات برپایه فناوری نانو" و "تولید تجهیزات در ارتباط با صنعت نفت، پتروشیمی و صنایع نیروگاهی" فعالیت دارد، اظهار داشت: این شرکت از سال ۱۳۹۳ فعالیت خویش را شروع کرد و در نیمه دوم همین سال دانش بنیان شد. یکی از تجهیزات شرکت ما آسیاب گلوله ای سیاره ای است که از آن برای تولید نانوپودرها استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه در این تجهیزات گلوله هایی به صورت حرکت سیاره ای در جهت های مختلف به حرکت درآمده و با برخورد با مواد، ذرات ریزی را تولید می کنند، اظهار نمود: طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی مانند تولید آسیاب گلوله ای سیاره ای، توربو میکسر و طراحی و ساخت راکتورها و مخازن تحت فشار و همینطور طراحی، ساخت و تعمیر مبدل های حرارتی و ساخت قطعات صنعتی از آلیاژهای استراتژیک مانند پایه نیکل، کبالت و تیتانیوم همچون تولیدات این شرکت است. با بکارگیری بعضی از این دستگاه ها میتوان انواع نانومواد نظیر نانوپودرها، مواد نانوساختار، نانومواد آلیاژی و ترکیبات بین فلزی را تولید کرد.
فراهانی افزود: از آسیاب گلوله ای سیاره ای دوکاپه که یکی از محصولات پرفروش این شرکت بوده به آزمایشگاه های دانشگاه های معتبر داخل کشور عرضه شده و برخی شرکتهای صنعتی و دارویی هم از این تجهیزات استفاده می نمایند.
به نقل از ستاد نانو، بعضی از محصولات این شرکت فناور هم اکنون با استقرار در مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) آماده سرویس دهی به متقاضیان است. با استقرار تجهیزات ساخت این شرکت در مرکز ICAN و سرویس دهی در این مرکز این فرصت فراهم شده تا علاوه بر تبادل فناوری به واسطه عرضه خدمات، حوزه های کاربری جدید دستگاه ها شناخته شود.




منبع:

1400/06/03
15:36:31
0.0 / 5
691
تگهای خبر: خدمات , دانش بنیان , دستگاه , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا