هوافضا- علوم هوا فضا

خبرگزاری ها و نرم افزارهای مسیریاب به سکوی هوش مصنوعی دانش بنیان ها متصل شدند

خبرگزاری ها و نرم افزارهای مسیریاب به سکوی هوش مصنوعی دانش بنیان ها متصل شدند

هوا فضا: سکوی هوش مصنوعی برای ارائه خدمات هوشمندسازی به کسب وکارها، دستاورد یکی از شرکت های دانش بنیان است که امکان جستجو در بین انبوهی از داده ها را برای کاربران فراهم می آورد و بگفته آنها خدمات هوش مصنوعی این شرکت در یکی از خبرگزاری ها و همین طور در یکی از نرم افزارهای مسیریاب کاربردی شده است.


حمیدرضا قدمنا، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که این شرکت از ۸ سال قبل در زمینه هوش مصنوعی فعال است، اظهار داشت: در طول این مدت ما در حوزه هوشمند سازی بیش از ۳۰ سازمان و کسب و کارهای بزرگ دولتی و خصوصی را یاری کردیم و با اقداماتی که در این عرصه اجرائی کردیم، توانستیم بالاترین گرید دانش بنیانی که گرید "یک" است را از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت نماییم.
وی با اشاره به حضور ۴۵ نیروی متخصص در این شرکت، اظهار نمود: از این تعداد، ۳۵ نفر در زمینه های تخصصی هوش مصنوعی فعال می باشند که از دانشگاه های برتر کشور فارغ التحصیل شده اند.
قدمنا، چشم اندازی شرکت را تبدیل شدن این شرکت به یک برند در حوزه هوش مصنوعی و ارائه خدمات وابسته به آن عنوان نمود و تصریح کرد: در این راستا اهدافی برای توسعه خدمات هوش مصنوعی را تعریف کردیم؛ چونکه در سالهای اخیر خیلی از کسب وکارها به دنبال هوشمندسازی محصولات و خدمات خود هستند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، تصریح کرد: در این راستا مبادرت به طراحی و پیاده سازی سکو یا پلت فرم هوش مصوعی کردیم که برمبنای آن خدماتی را به شرکت‎ها و کسب وکارها ارائه می دهیم.
وی نمونه این کسب وکارها را شرکت های فعال در زمینه فیلم و سریال دانست و افزود: یکی از مسایلی که برای این کسب وکارها مطرح می شود آنست که چگونه کاربران از بین صدها فیلم و سریال موجود در پلت فرم آنها، فیلم مناسب را انتخاب کنند و ما برای حل این نیاز، خدمات پایه هوش مصنوعی که از طرف این شرکت بوسیله این سکو پیاده سازی شده است، به این شرکتها ارائه می شود.
قدمنا، با اشاره به اینکه این خدمات به کسب و کارهای این حوزه کمک می نماید که خدمات بهتری را به کاربران خود عرضه کنند، اظهار نمود: این خدمات سبب می شود که کاربران مطابق علایق خود فیلم های خودرا انتخاب کنند.
وی نمونه دیگر هوشمندسازی خدمات هوش مصنوعی در کسب وکارها را در مسیریاب ها ذکر کرد و افزود: مسیریاب ها، دستیار خوبی برای رانندگان برای پیدا کردن مسیرها هستند ولی مساله اصلی این نرم افزارها، نحوه تعاملی آنها و اعلام مسیرها به رانندگان است؛ چونکه این نرم افزارها گفتاری شبیه انسان ندارند و بصورت رباتی مسیرها را به رانندگان اعلام می کنند ولی خدمات و خدمات با کیفیت مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند این چالش را مرتفع کند و این نرم افزارها همانند گفتار انسان، مسیرها را بیان کنند.
این فناور تصریح کرد: از این سکو همین طور می توان در زمینه خبر بهره برد و از آن برای انتخاب اخبار مورد نظر هر فرد و یا ارائه اخبار بصورت صوت می توان بهره برد. این توانایی خصوصاً برای افراد نابینا که به آسانی به اخبار دسترسی ندارد، مناسب خواهد بود.
وی خدمات ارائه شده از طرف سکوی هوش مصنوعی این شرکت را شامل، "تبدیل صوت به متن و بالعکس"، "ارائه پیشنهادات به مخاطبان"، " پردازش متن"، "تحلیل متن"، "تبدیل صورت به گفتار و بالعکس"، "پرداش تصویر"، "احراز هویت مبتنی بر تصور" و برچسب زنی تصاویر عنوان نمود و تصریح کرد: خدمات جستجوگر این سکو این امکان را به کاربران می دهد که در بین حجم انبوهی از ویدیوها، متن ها و فیلم ها موارد مورد نظر خودرا انتخاب و بر آنها برچسب زنی کند.
قدمنا تصریح کرد: پلت فرم ارائه شده جهت استفاده عام نیست بلکه به شرکتها و کسب و کارهای خدماتی مانند آپارات و فیلیمو و همین طور برای خبرگزاری ها و نرم افزارهایی مانند نشان ارائه می دهیم تا خدمات خودرا هوشمند کنند.
وی از پیاده سازی خدمات هوش مصنوعی این شرکت را در یکی از خبرگزاری ها آگاهی داد و اظهار داشت: به زودی این خبرگزاری سرویس جستجوگر هوشمند خودرا فعال خواهدنمود و از این طریق مخاطبان آسان تر به اخبار مطابق با علایق خود دسترسی خواهند داشت.
قدمنا همین طور افزود: نرم افزار "نشان" که یک نرم افزار مسیریاب است، دارای سخنگوی رباتی است و اسامی خیابان ها را به درستی تلفظ نمی کند و ما سرویس سخنگوی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه دادیم که دقیقا مانند انسان حرف می زند. از اوایل سال آینده سرویس سخنگوی این نرم افزار بروزرسانی خواهد شد.
مجری طرح همین طور از همکاری با "آی گپ" آگاهی داد و اظهار داشت: در این همکاری پیام های صوتی ارسال شده به آی گپ امکان تبدیل شدن به متن را دارند ضمن آنکه پیام های متنی نیز به صوت تبدیل خواهند شد.




منبع:

1400/12/07
21:13:41
0.0 / 5
572
تگهای خبر: خدمات , دانش بنیان , طراحی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
هوا فضا هوافضا