هوافضا- علوم هوایی
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران خبر داد

راه اندازی شهرک علمی شهید سلیمانی در دانشگاه

راه اندازی شهرک علمی شهید سلیمانی در دانشگاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از برنامه این دانشگاه جهت راه اندازی شهرک علمی شهید سلیمانی آگاهی داد و اظهار داشت: در این شهرک 2000 شرکت دانش بنیان مستقر خواهند شد و فارغ التحصیلان بین الملل دانشگاه پس از اتمام درس می توانند به این شهرک برگردند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، دکتر حسین قناعتی در مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان بین الملل علوم پزشکی تهران که امروز با حضور مسئولین دانشگاه در ساختمان مرکزی انجام شد با تاکید بر اینکه امروزه به جهانی بودن باید بیشتر فکر نماییم چونکه بشر بیشتر به آن نیاز دارد، اظهار داشت: علم به تنهایی نتوانسته است مشکلات امروز بشر را حل کند به همین جهت انسان به اخلاق و مسائل ماورایی نیاز دارد و فقط با تاکید بر علم نمی توانیم مشکلات را حل نماییم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه با وجود پیشرفت بشر جنگ های وحشیانه تر بین برخی ملت ها رخ می دهد اشاره کرد: برخی گروههای اقتصادی دنیا هم که قوی هستند اقدامات سلطه گرانه ای مقابل دیگر ملت ها به کار می گیرند. به همین جهت است که ما می گوییم علم بشر نتوانسته است به حل همه مشکلات کمک نماید.
وی از برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ساخت شهر علمی شهید سلیمانی در این دانشگاه آگاهی داد و اظهار نمود: بر طبق برنامه ای که در نظر داریم حدود ۲۰۰۰ شرکت دانش بنیان در این شهر راه اندازی خواهد شد که در عرصه های مختلف علمی - پژوهشی، فناوری، تجهیزات دارویی به ارائه خدمات به مردم خواهند پرداخت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه به کیفیت آموزش را از مهم ترین برنامه ها و سیاست های دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان نمود و اظهار داشت: در دانشگاه نسل چهارم بحث کیفیت آموزش دانشجویان برای ما بسیار مهمست و این کیفیت باید ارتقاء پیدا کند چونکه تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد و اینطور نیست که فقط به تولید مدرک در دانشگاه بیندیشیم به همین جهت سرفصل دروس و رشته های آموزشی دانشجویان ارتقاء یافته و خلاقیت ها دراین زمینه تقویت خواهد شد.
دکتر قناعتی اشاره کرد: ایجاد خلاقیت در رشته های دانشگاهی و ارتقاء سرفصل های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی نیازمند مشارکت تمامی مجموعه دانشگاه شامل دانشجویان و اعضای هیات علمی است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد: این دانشگاه بعنوان قطب علمی بزرگ کشور جایگاه والایی در زمینه ایجاد خلاقیت در بحث آموزش دارد ما باید از این گنجینه باارزش برای پیشبرد برنامه های خود در عرصه های علمی و آموزشی استفاده نمائیم. همچنان که در طول پنج ماهی که رییس این دانشگاه شده ام برنامه های بسیار خوبی تدوین کردیم و امیدواریم این برنامه ها اجرائی شوند.
وی با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نباید این دانشگاه را فراموش نکنند، اظهار نمود: تاکید می کنم این فارغ التحصیلان حتما ارتباط خودرا با دانشگاه حفظ کنند و شهرک شهید سلیمانی محیط استارت آپی خوبی است که این فارغ التحصیلان را در آن جمع کند و بتوانیم با کمک هم علم را گسترش بدهیم.




1400/12/09
20:34:28
0.0 / 5
809
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دانش بنیان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا