علوم هوا فضا
معاون تحقیقات دانشگاه آزاد خبر داد

اعطای مجوز اولیه به ایجاد سراهای نوآوری در واحدهای شبستر و شهرکرد

اعطای مجوز اولیه به ایجاد سراهای نوآوری در واحدهای شبستر و شهرکرد

به گزارش هوا فضا معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از اعطای مجوز اولیه برای تاسیس سراهای نوآوری واحدهای دانشگاهی شبستر و شهرکرد اطلاع داد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، دکتر دهقانی فیروزآبادی اظهار نمود: سرای نوآوری واحد شبستر با عنوان صنایع و امنیت غذایی و سرای نوآوری واحد شهرکرد با عنوان صنایع غذایی و گیاهان دارویی مجوز اولیه تاسیس و راه اندازی را از بیست و یکمین جلسه شورای مدیریت فعالیتهای دانش بنیان دریافت نمودند.

وی ادامه داد: واحدهای دانشگاهی برای دریافت مجوز اولیه تاسیس و راه اندازی سرای نوآوری ابتدا باید بر مبنای آئین نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری و مطابق با ماده ۲۸ آئین نامه، طرح توجیهی خویش را به اداره کل سراهای نوآوری ارسال نمایند. کمیته برنامه ریزی و هماهنگی سراهای نوآوری طرح های توجیهی را داوری کرده و مشاوره های لازم را جهت اصلاح طرح ها در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار می دهد. بعد از تایید کمیته برنامه ریزی و هماهنگی سراهای نوآوری، طرح ها به شورای مدیریت دانش بنیان دانشگاه ارجاع داده می شود و از هر واحد دانشگاهی ریاست واحد و تهیه کننده طرح توجیهی جهت عرضه برنامه سرا به شورای مدیریت فعالیتهای دانش بنیان دعوت می شوند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد ضمن اشاره به ظرفیت این واحدهای دانشگاهی، اظهار داشت: از علل اعطای مجوز به واحدهای شبستر و شهرکرد میتوان به موقعیت جغرافیایی، صنایع فعال استان در حوزه های مرتبط، داشتن زیرساخت های مرتبط آزمایشگاهی و کارگاهی، تفاهمنامه های همکاری با حوزه ها و صنایع منطقه، فضاهای مناسب جهت اجرای فعالیتهای تخصصی سرا، داشتن مرکز رشد و مراکز تحقیقاتی فعال، داشتن برنامه برای بکارگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی در فعالیتهای سرا، داشتن مدل درآمدی و اقتصادی در سرا و همینطور پیوست فناوری در فعالیتهای سرا اشاره نمود.
دکتر دهقانی در انتها تصریح کرد: بر مبنای شاخصهای ارزیابی سراهای نوآوری ابلاغ گردیده به واحدهای دانشگاهی در سال آتی عملکرد سراهای نوآوری مورد ارزیابی قرار می گیرد و بر مبنای ارزیابی ها و از راه شورای مدیریت فعالیتهای دانش بنیان مجوز دائم برای سراهای نوآوری که دارای عملکرد قابل قبول هستند، صادر می شود. واحدهای دانشگاهی تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ مستندات خویش را باید در سامانه اداره کل سراهای نوآوری بارگذاری کنند.



1400/12/21
20:02:13
0.0 / 5
575
تگهای خبر: دانش بنیان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
هوا فضا هوافضا