هوافضا- علوم هوایی
ستاد علوم شناختی اعلام كرد؛

بهره مندی بیشتر از 15 مرکز علمی و دانشگاهی از تجهیزات علوم شناختی

بهره مندی بیشتر از 15 مرکز علمی و دانشگاهی از تجهیزات علوم شناختی

ستاد علوم شناختی اعلام نمود بیشتر از پانزده مرکز علمی، دانشگاهی و درمانی به تجهیزات و سیستم های شناختی مجهز می شوند.



به گزارش هوا فضا به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، دکتر محمد حسین مقامی کارشناس حوزه پژوهش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی اظهار داشت: پشتیبانی از ایجاد زیرساخت های مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری های شناختی، ایجاد یک شبکه موفق برای اشتراک گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه علوم و فناوری های شناختی از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی است.
به گفته وی با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، مراکز علمی، دانشگاهی و درمانی به دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته همچون سیستم های ثبت فعالیتهای الکتریکی مغز، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف نگاری کارکردی نزدیک فروسرخ و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه ای مجهز خواهند شد.
مقامی خاطرنشان کرد: پارسال با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی بیشتر از سی آزمایشگاه در مراکز علمی و آموزشی تخصصی به تجهیزات و سیستم های پیشرفته ساخت ایران تجهیز شدند و مقرر است ۱۵ مرکز دیگر از این تجهیزات بهره ببرند.
کارشناس حوزه پژوهش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی خاطرنشان کرد: این ستاد تلاش میکند با اجرای سیاست تشویق و ترغیب محققان و پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان گامی اساسی در زمینه دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات درحوزه علوم شناختی بردارد.



منبع:

1401/01/26
15:21:55
0.0 / 5
571
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دانش بنیان , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
هوا فضا هوافضا