هوافضا- علوم هوا فضا

نشان عالی دانش، نشان مشترک دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

نشان عالی دانش، نشان مشترک دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

هوا فضا: به گزارش هوا فضا، نشان ویژه مشترک دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از جانب شورای موسس این نشان «نشان عالی دانش» نام گرفت.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در دومین نشست شورای موسس «نشان عالی دانش» با اشاره به اینکه همکاری مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برای طراحی یک نشان ویژه دانش، بعنوان یکی از مصادیق پیوند این دو دانشگاه است، اظهار داشت: پیوند دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران سبب ارتقای حوزه علم در کشور می شود. در فرصت های مختلف تلاش کرده ایم که چسبندگی و ارتباط این دو دانشگاه را بیشتر نماییم و راه اندازی پژوهشکده ها و دانشکده های میان رشته ای بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران همچون برنامه های در همین راستا است.
رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: انتخاب یک عنوان برای این نشان مشترک که هم زیبنده نشان اعطایی از جانب دانشگاه تهران باشد و هم پیوند بین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را عمیق تر نماید را مورد تاکید قرار داد و بعد از عرضه پیشنهادهای اعضای شورای موسس این نشان و رای گیری میان اعضا، عنوان «نشان عالی دانش» با اکثریت آراء حاضرین انتخاب گردید.
وی در رابطه با تعیین شاخصهای دریافت نشان هم عنوان کرد: شاخص هایی که بعنوان ضوابط دریافت نشان تعیین می شوند باید قابلیت ارزیابی کمی و کیفی داشته باشند. همینطور بهره مندی ها و مزایای نشان برای صاحبان نشان، مواردی نظیر جوایز مادی، کرسی دائم در دانشگاه، تسهیل در برنامه ریزی های بین المللی برای صاحبان اثر و گرنت نشان عالی دانش را شامل شود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی هم در این جلسه اظهار داشت: میتوان به منظور پیوند دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران تدبیری کرد که لزوما سناریوی ادغام دو دانشگاه نباشد اما در عین حال همکاری الزامی شود. ازاین رو کاری نماییم که مابین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، این همکاری را تبدیل به یک اجبار نماییم نه ادغام؛ و رویکرد کنسرسیومی را پیگیری نماییم.
وی ادامه داد: پیوند بین آموزش پزشکی و حوزه عملیات پزشکی، یک حسن است که باید باقی بماند اما این نافی شکل گیری همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیست. در کنار این رویکرد، لازم است این مورد مصوب شود که دانشگاه های علوم پزشکی نتوانند رشته هایی که در دانشگاه های دیگر وجود دارد را تکرار کنند.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، ایجاد دفتر ویژه «نشان عالی دانش» که با همکاری مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی و به واجدان شرایط اعطا می شود را یک گام برای توسعه همکاری دو دانشگاه برشمرد.
دکتر علی اکبر موسوی موحدی در تبیین مسمای عنوان «نشان عالی دانش» توضیح داد: ریشه ایران و مرجعیت علمی ایران در حکمت است و زیرساخت جریان رنسانس علمی اروپا که از ترجمه علم مسلمانان شکل می گیرد از حکمت ایرانی ها است. همینطور شعار شبکه دانشگاه تهران، «حکمت و فرزانگی» است، رویکرد دانشگاه تهران به سمت دانش میان رشته ای است و «نشان عالی دانش» به کسانی که دارای دانش و مرجعیت علمی هستند اعطا می شود.
اعضای شورای موسس «نشان عالی دانش» بعد از تبادل نظر در رابطه با این که این نشان به چه کسانی و با چه شرایطی اعطا شود، تصویب کردند که دانشمندان، چهره های ماندگار و صاحبان آثار برجسته در حوزه های مختلف دانش که دارای مرجعیت علمی هستند، منتخبین نشان عالی دانش باشند.
بر مبنای تصویب شورای موسس نشان عالی دانش، مقرر شد که نخستین دوره اعطای این نشان در هشت خرداد ماه ۱۴۰۲ همزمان با سالروز تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران برگزار گردد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران؛ دکتر سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی؛ دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر غلامعلی افروز، دکتر علی اکبر موسوی موحدی و دکتر علی اکبر صبوری از استادان ممتاز دانشگاه تهران و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تهران در دومین نشست شورای موسس «نشان عالی دانش» این مرکز آموزشی حضور داشتند.



1401/09/25
13:44:30
0.0 / 5
428
تگهای خبر: آموزش , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا