هوافضا- علوم هوایی

ایجاد بازار با اهمیت ترین نیاز دانش بنیان ها

ایجاد بازار با اهمیت ترین نیاز دانش بنیان ها

هوا فضا: به گزارش هوا فضا، مدیر عامل انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایرانیان اظهار داشت: بطور معمول بحث دانش بنیان به غلط تفسیر می شود و آنرا تحت عنوان ˮتسهیلاتˮ می نامند، در صورتیکه با اهمیت ترین نیاز دانش بنیان ها تامین بازار است.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی و دانش بنیان، سید محمود رضا سجادی رییس نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی در اختتامیه این جشنواره پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان را یکی از مسائل مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: بطور معمول بحث دانش بنیان به غلط تفسیر و آنرا تحت عنوان "تسهیلات" می نامند اما با اهمیت ترین نیاز دانش بنیان ها تامین بازار است.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را جلب توجه مدیران به خرید داخلی دانست و اظهار داشت: بدین جهت رویکرد ما این است که خبرگان و مدیران اقتصادی و صنعتی را به مسئولان بشناسانیم تا از این خبرگان با ارائه مسئولیت، استفاده گردد.
سجادی با تأکید بر ضرورت اعتبار بخشی به دانشمندان کشور، اشاره کرد: حکومت باید با ایجاد بازار کار برای شرکت های دانش بنیان، جوانان را سمت بازار کار و توسعه فناوری همین طور رفع مشکلات سوق دهد.
در این مراسم همین طور رضا کاظم پور دبیر اجرائی جشنواره نیز ضمن توضیحاتی پیرامون این جشنواره اظهار داشت: ایده اولیه جشنواره از مهر ۹۹ در انجمن خیرین توسعه علم و فناوری شروع شد در این ایده بدنبال مدیران اثرگذار و موفق در زمینه مردمی کردن اقتصاد بودیم تا گامی را با رفع موانع در مردمی کردن اقتصاد برداریم و مردمی کردن اقتصاد را ایجاد نماییم.
وی ادامه داد: بر طبق این ایده، پژوهش هایی صورت گرفت تا بتوان مفاهیم جشنواره را درست و اصولی تعریف نماییم و در فاز بعدی نشست های مشورتی با اندیشگاه ها و کارآفرینان و فعالان صنعتی برگزار کردیم و طی آن فاکتورهای مدیران اقتصاد مردمی را تعیین شد.
کاظم پور افزود: در حوزه پشتیبانی از برگزیدگان تلاش داریم افراد و مدیران موفق را شناسایی و معرفی نماییم تا بتوانیم این آگاهی را به مطالبه تبدیل نماییم. در این جهت باشگاه مدافعان اقتصاد مردمی راه اندازی شد تا خبرگان را به عنوان سفیران موثر شناسایی نماییم.
در این مراسم همین طور مدیران برتر حوزه های فناوری عرضه شدند که به این شرح است:
بخش مدیران اجرایی
سعید پاک سرشت حوزه توسعه دانش فنی و ساخت توربین ملی IGT 25
سید حمیدرضا صفوی حوزه مخازن کرایوژنیک
بخش مدیران سیاست گذار
سید حمزه حسنی حوزه کارگروه تولید بار اول
مهدی داداشی زین الدین حوزه اصلاح حسابرسی




منبع:

1401/12/02
08:14:55
0.0 / 5
497
تگهای خبر: دانش بنیان , فناوری , ناسا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا