هوافضا- علوم هوایی

پشتیبانی از طرح های فناورانه با انتشار ۳ فراخوان بین المللی

پشتیبانی از طرح های فناورانه با انتشار ۳ فراخوان بین المللی

هوا فضا: صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) در قالب همکاریهای بین المللی، سه فراخوان مشترک برای پشتیبانی از پروژه های فناورانه منتشر نمود.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران کشور(INSF)، این صندوق در قالب همکاریهای بین المللی، سه فراخوان مشترک بین المللی را منتشر نمود.
فراخوان صندوق علمی راه ابریشم برای هشتمین سال بصورت مشترک با آکادمی علوم چین (CAS) در زمینه مهندسی زیستی و فناوری نانو انجام می شود. در این فراخوان حداکثر ۶ طرح پژوهشی و سه کارگاه پژوهشی که بصورت مشترک توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی ایران و اعضای هیأت علمی آکادمی علوم چین تدوین و ارائه شود، مورد حمایت قرار خواهند گرفت. زمان اعلام این فراخوان روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ است.
سومین فراخوان بنیاد ملی علوم طبیعی چین (NSFC) دومین فراخوان صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران کشور است که بصورت مشترک با بنیاد ملی علوم طبیعی چین (NSFC) برای سومین بار انجام می شود. در این فراخوان حداکثر ۱۵ طرح پژوهشی که بصورت مشترک توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی ایران و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی سراسر کشور چین تهیه شده، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
زمان تقریبی اعلام این فراخوان ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ است.
اولین فراخوان شورای پژوهش علم و فناوری ترکیه (TUBITAK) سومین فراخوان این صندوق است که برای اولین بار برگزار می گردد و در آن حداکثر از ۵ طرح پژوهشی فناورانه حمایت خواهد شد. صندوق در این فراخوان در نظر دارد برای نخستین بار قالب حمایتی ۲+۲ را در دستور کار خود قرار دهد؛ در این قالب حمایتی یک تیم متشکل از بخش دانشگاهی و بخش صنعت کشور ایران و یک تیم متشکل از بخش دانشگاهی و بخش صنعت کشور ترکیه بصورت مشترک طرح پژوهشی فناورانه ارائه می دهند. زمان تقریبی اعلام این فراخوان ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ است. زمان دقیق و حوزه های علمی مورد حمایت در این فراخوان متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.



1402/01/14
21:32:11
0.0 / 5
326
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا