علوم هوا فضا
در راستای بین المللی كردن دانشگاه علوم پزشكی شاهرود؛

همایش بین المللی گیاهان دارویی در شاهرود

همایش بین المللی گیاهان دارویی در شاهرود

به گزارش هوا فضا رئیس دانشگاه علوم پزشكی شاهرود، اظهار داشت: در امتداد بین المللی سازی این دانشگاه، مقرر است سال آینده همایش گیاهان دارویی با حضور و مشاركت كشورهای مختلف در شاهرود اجرا شود.



به گزارش هوا فضا به نقل از مهر، رضا چمن ظهر سه شنبه در نشست طب سالمندی كه با حضور پزشكانی از كشور فرانسه و همین طور متخصصان داخلی در سالن پور سینای دانشگاه علوم پزشكی شاهرود برگزار شد، ضمن اشاره به مطالبه بین المللی شدن این دانشگاه و بابیان اینكه این امر دارای الزامات و لزوم هایی است كه باید گام به گام محقق شوند، بیان كرد: در امتداد بین المللی سازی اقدامات خوبی در دست اقدام است كه ازجمله آن مناسبات تحقیقاتی و پژوهشی با دیگر كشورها است.
وی بابیان اینكه برای بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشكی شاهرود برگزاری همایش هایی در دست اجرا است كه در آنها پژوهشگران و اطبایی از كشورهای مختلف حضور یابند، بیان كرد: همایش بین المللی با مشاركت دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی كشورهای مختلف با محوریت گیاهان دارویی سال آینده در شاهرود برگزار می گردد اما سوژه اصلی این است كه نباید به وضعیت موجود بسنده كرده و درنتیجه می بایست برای ارتقای سطح دانش پزشكی تلاش شود.
پیش روی كشور به سمت سالمندی
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شاهرود بابیان اینكه در امتداد ارتقای سطح دانش پزشكی خوشبختانه عزم عمومی و حمایتی مردم به خوبی مشاهده می شود كه قابل تقدیر است، اضافه كرد: در امتداد توسعه عرصه های پژوهشی، آموزشی و ارتقای0 خدمات به مردم كوشش های فراوانی باید صورت گیرد.
چمن در ادامه و بابیان اینكه باید جهت استفاده از تجربه های بین المللی در عرصه های گوناگون برنامه ریزی و سیاست گذاری كرد، تاكید كرد: امروز یكی از مسائلی كه در جامعه مطرح می شود، سالمندی است كه به انواع مختلف جامعه را تحت تأثیر خود قرار می دهد.
وی بابیان اینكه كشور با شیب ملایمی سالمندی را تجربه می كند و این امر نیازمند سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب می باشد، ابراز كرد: در كشور ما در حوزه سالمندی چالش هایی وجود دارد كه می توان با استفاده از ظرفیت های علمی و تجارب كشورهایی كه مانند فرانسه در حوزه سالمندی پیشگام هستند، اقدامات و برنامه های خوبی را مدنظر قرارداد.


منبع:

1398/09/17
14:14:09
5.0 / 5
4285
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا