هوافضا- علوم هوایی

پشتیبانی از 100طرح پژوهشی با هدف توسعه صنعت گیاهان دارویی

پشتیبانی از 100طرح پژوهشی با هدف توسعه صنعت گیاهان دارویی

به گزارش هوا فضا، اجرای بیشتر از ۱۰۰ طرح پژوهش و فناوری در دانشگاه‎ها و بخش خصوصی با هدف توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی حمایت شد.



به گزارش هوا فضا به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی یکی از اولویت های خویش را توسعه پژوهش های فناورانه حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی قرار داده است تا با این کار زمینه رشد و بالندگی این صنعت را فراهم آورد.
بر همین اساس هم از اجرای سالیانه به صورت میانگین ۴ پروژه پژوهشی در حوزه طب سنتی در هر دانشگاه و چاپ و انتشار کتب طب ایرانی، دایره المعارف پزشکی اسلام و ایران و دارونامه حمایت کرده است.
از دیگر طرح های حمایتی این ستاد در همکاری با دیگر نهادهای مرتبط؛ ایجاد اطلس کاربردی میراث مکتوب پزشکی اسلام در ایران و اجرای ۹۶ طرح کارآزمایی بالینی بیماری کرونا است.
یکی از موضوعات مطرح در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی؛ پایه گذاری این علم بر اساس دانش است بنابراین این علم در حوزه به بهداشت و درمان اثرگذار می باشد. علمی با سابقه ۱۲۰۰ ساله که ماندگاری و بقای آن به استفاده از فناوری و نوآوری وابسته است.


منبع:

1402/04/19
18:45:26
0.0 / 5
344
تگهای خبر: دانش بنیان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
هوا فضا هوافضا