علوم هوا فضا

برگزاری المپیاد بین المللی هسته ای

برگزاری المپیاد بین المللی هسته ای

به گزارش هوا فضا، رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی، ضمن اشاره به برگزاری المپیاد بین المللی هسته ای از جانب آژانس هسته ای، پیشنهاد کرد که المپیاد ملی هسته ای در کشور برگزار گردد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، سید محمد حسین فقهی در آیین انعقاد تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان انرژی اتمی ایران و مراسم اختتامیه جشنواره علمی "من فناوری هسته ای هستم"، اظهار نمود: برای نخستین بار است که آژانس هسته ای قصد برگزاری المپیاد بین المللی هسته ای را دارد که شاید لازمه آن اینست که المپیاد ملی هسته ای برگزار گردد و من پیشنهاد می کنم المپیاد ملی هسته ای را هم برگزار نماییم.

وی ادامه داد: من از کشورهای پیشرو در امر هسته ای سوال می کردم که آموزش را از کی شروع می کنید، آنها پاسخ می دادند که ما از کلاس هفتم تربیت نیروی انسانی را آغاز می نماییم. برای دانش آموزان در صنعت هسته ای اردو برگزار می کنند. این امر به آنها نشان داده است چطور پدران آنها زحمت کشیدند. گاهی ما می بینیم پرسنل ما در آستانه بازنشستگی هستند، اما فرزندان آنها نمی دانند پدرانشان چه خدمتی کرده اند.

فقهی در قسمت دیگر سخنان خود در مورد اهمیت صنعت هسته ای، اظهار داشت: صنعت هسته ای بومی است و خودش روی پای خودش ایستاده است. صنعت هسته ای صنعتی پیش برنده است و در تمام شاخه های علوم پایه این صنعت ریشه دارد.



1402/04/26
14:11:11
0.0 / 5
378
تگهای خبر: آموزش , فناوری , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا