هوافضا- علوم هوا فضا
رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی:

دشمن با پهن کردن فرش قرمز به دنبال یأس آفرینی و جذب نخبگان است

دشمن با پهن کردن فرش قرمز به دنبال یأس آفرینی و جذب نخبگان است

به گزارش هوا فضا، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تکیه بر این که دشمن بر روی یأس آفرینی بخصوص برای نخبگان برنامه ریزی نموده است، خاطرنشان کرد: دشمن با پهن کردن فرش قرمز تلاش در جذب نخبگان دارد و تلاش دارد تا دستاوردهای این شرکت ها نادیده گرفته شود، ولی شرکتهای دانش بنیان نشان دادند که فعالیت آنها بسیار گسترده است و به نظر من موضع دولت مشخص است.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا محمدصادق خیاطیان در رویداد همکاری فناورانه و خدمت رسانی به زائرین اربعین، این رویداد را سرآغازی برای حوزه اربعین دانست که این حرکت با اثر بخشی بالاتری استمرار خواهد یافت.
وی افزود: از زمانیکه شرکت ها به فکر تیم سازی بودند تابحال اکوسیستم نوآوری کشور به اندازه ای بزرگ شده است که در زمینه های مختلف نقش آفرینی می کند و امروز در این رویداد بین المللی اعلام آمادگی برای رفع نیازها کرده است.
خیاطیان با بیان اینکه اکوسیستم نوآوری کشور روز به روز درحال بزرگتر شدن است، تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان را راهکاری برای تکمیل این زیست بوم دانست و خاطرنشان کرد: اگر فعالیت این شرکت ها نبود، ما محصولات مورد نیاز کرونا را نداشتیم و به همت همین شرکت ها بود که محصولاتی در حوزه هایی چون نفت، گاز و سلامت و غیره که دارای وابستگی بودند، بومی سازی شدند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از این نقش آفرینی شرکتهای دانش بنیان با عنوان نقش آفرینی در حل مسئله یاد کرد و خاطرنشان کرد: امروز نقش آفرینی این شرکت ها در زندگی روزمره مردم وارد شده و مردم طعم شیرین آنرا می چشند و شرکتهای دانش بنیان با ورود به حوزه تولید محصول و عرضه خدمات در حوزه های مختلف نقش آفرینی می کنند.
وی ضمن اشاره به رویداد امروز در حوزه اربعین بعنوان یک رویداد کاملا مردمی، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم شرکتهای دانش بنیان می توانند پاسخ های مناسب فناورانه و نوآورانه به نیازهای موجود عرضه کنند.
خیاطیان تصریح کرد: موکب ها که با نیازهای اربعین آشنا هستند، می توانند این نیازها را اعلام کنند تا این شرکت ها پاسخ های مناسب برای آنها عرضه کنند.
وی تصریح کرد: درخواست دارم تا از کسانی که دل در گرو مردم دارند، از این زیست بوم مراقبت کنند؛ چون که امروزه گاها مشاهده می شود افرادی از سر بی اطلاعی حرف هایی می زنند که برای این زیست بوم دلسردکننده است و درخواست دارم حرف نزنیم و قلمی نزنیم که باعث دلسردی و ناامیدی شرکتهای دانش بنیان شود.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تکیه بر این که دشمن بر روی یأس آفرینی بخصوص برای نخبگان برنامه ریزی نموده است، خاطرنشان کرد: دشمن با پهن کردن فرش قرمز تلاش در جذب نخبگان دارد و تلاش دارد تا دستاوردهای این شرکت ها نادیده گرفته شود، ولی شرکتهای دانش بنیان نشان دادند که فعالیت آنها بسیار گسترده است و به نظر من موضع دولت مشخص است.
خیاطیان افزود: وقتی قانون جهش تولید در دولت گذشته به دستور دولت متوقف گردید و زیر بار هزینه های آنها نرفت، اما دولت سیزدهم آنرا به تصویب رساند و رئیس جمهوری هم سفیر دانش بنیان ها در سفرهای خارجی است.



1402/05/24
08:07:13
0.0 / 5
288
تگهای خبر: خدمات , دانش بنیان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا