هوافضا- علوم هوایی

مهندسان صنایع برای حل مسائل به فناوری های روز مسلط شوند

مهندسان صنایع برای حل مسائل به فناوری های روز مسلط شوند

به گزارش هوا فضا، عضو هیات علمی دانشگاه شریف با اشاره به فناوری های روز دنیا اظهار داشت: تکنولوژیهای جدید ابزار ما برای حل مسائل است و مهندسان به این فناوری ها مسلط شوند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، محمدرضا در پنل چالش ها و فرصت های آینده علم و تکنولوژی و نقش مهندسی صنایع که در حاشیه نوزدهمین کنفرانس مهندسی صنایع با تأکید بر این که امروز در محیط به شدت پر شتاب قرار داریم، اظهار داشت: در این فضا نخستین موضوعی که باید توجه گردد این است که از این حرکت شتابان آگاه باشیم و فکر نماییم که چگونه خودرا در این فضا مشارکت دهیم.

وی با اشاره با کاربردهای AI در عرصه های تحلیل و آنالیز افزود: AI علاوه بر آنکه یک ابزاری برای رسیدن به جواب ها، ابزاری است که ما را در حل مسائل یاری می کند.

وی با اعلان اینکه مهندسان صنایع باید به این ابزار جدید مسلط شوند، اضافه کرد: مهارتهای جدید به شدت بر روی کارهای تحقیقاتی ما اثر گذار است.

جوکار مساله مهم در تحلیل مسایل را تعریف مسائل عنوان نمود و اضافه کرد: ما این مساله را در دانشگاه ها به خوبی آموزش نمی دهیم و لازم است مهارت شناخت مسایل به دانشجویان آموزش داده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف کوانتوم کامپیوتینگ را از دیگر حوزه های علمی مورد نیاز در مهندسی صنایع دانست و افزود: این حوزه یک حوزه جدید است و زمانی که به کمک ما بیاید قادریم پیچیده ترین مسائلی که در مدت زمان زیادی حل می کردیم، در کمترین زمان ممکن به حل آن نائل شویم.

وی با اشاره به نقش فناوری های AI و بلاکچین در زنجیره تامین کار برد این دو فناوری را در عرصه هایی چون امنیت غذایی و تولید داروها مهم دانست و اظهار داشت: استفاده از این دو فناوری مدیریت زنجیره تامین خصوصاً در عرصه رد یابی محصولات در عرصه های امنیت غذایی و دارویی مهمست و می توانیم ریشه و منابع غذایی و داروها را ردیابی کنیم





منبع:

1403/02/30
09:59:32
0.0 / 5
433
تگهای خبر: آموزش , تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا