هوافضا- علوم هوایی

مشکلات مربوط به دیگ ماشین لباسشویی دوو که نمی چرخد

مشکلات مربوط به دیگ ماشین لباسشویی دوو که نمی چرخد

با بروز پیدا کردن مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو، ممکن است عواملی متفاوتی نیاز به بررسی داشته باشند. یکی از مهم ترین این عوامل، خود دیگ لباسشویی است.


با بروز پیدا کردن مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو، ممکن است عواملی متفاوتی نیاز به بررسی داشته باشند. یکی از مهم ترین این عوامل، خود دیگ لباسشویی است. پرکردن دیگ لباسشویی، باید بر اساس اصول مشخصی انجام شود که رعایت نکردن آن ها ممکن است مشکل چرخیده نشدن دیگ را به همراه داشته باشد.

نکاتی در مورد استفاده و نگهداری از لباسشویی دوو

هر یک از لوازم برقی خانگی، باید از طریق و شیوه ای منحصر به فرد استفاده شده و نگهداری شوند. توجه نکردن به این نکات، می تواند خرابی های زیادی به بار بیاورد. ماشین لباسشویی دوو نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر به آن ها توجه نشود، ممکن است نیاز به استفاده از خدمات تعمیر لباسشویی دوو بوده و متحمل هزینه های سنگینی برای عیب یابی آن شوید. از این رو بهتر است حتما نکات زیر را در مورد استفاده و نگهداری از این وسیله مد نظر قرار دهید:

از پر کردن بیش از حد دیگ لباسشویی دوو خودداری کنید

در صورتی که لباسشویی دوو بیش از حد پر شده باشد، ممکن است دیگ به دلیل سنگینی لباس ها نچرخد. حتما در زمان پر کردن دیگ لباسشویی دوو، به ظرفیت تعریف شده برای آن توجه نمایید.

لباس ها باید متعادل در دیگ لباسشویی دوو توزیع شوند

اگر لباس ها در دیگ به طور متعادل پخش نشده باشند، ممکن است در حین چرخش باعث لرزش و عدم چرخش دیگ شوند. علاوه بر این باید بر اساس ظرفیت ماشین لباسشویی خود، داخل دیگ را از لباس ها کثیف پر نمایید.

تامین برق و برق رسانی لباسشویی دوو ایراد دارد

بروز ایرادات زیر در برق رسانی و تامین برق ماشین لباسشویی دوو، می تواند مانع از چرخش دیگ شوند:

قطع بودن برق

ابتدا مطمئن شوید که برق به پریز برق می رسد. برای بررسی این مورد، می توانید از یک فازمتر کمک بگیرید. سیم و اتصالات ماشین لباسشویی دوو را نیز مورد بررسی قرار دهید. با مشاهده هر گونه له شدگی، پوسیدگی، پارگی و یا قطعی در سیم و دو شاخه لباسشویی دو، حتما بهتر است آن را تعویض نمایید.

مشکل در پریز برق

از سالم بودن پریز برق با استفاده از یک وسیله برقی دیگر مطمئن شوید. البته با استفاده از یک فازمتر نیز می توانید این کار را انجام دهید.

فیوز یا قطع کننده معیوب

جعبه فیوز یا قطع کننده مدار خود را بررسی کنید تا ببینید آیا فیوزی سوخته یا قطع کننده ای قطع شده است. در صورت نیاز باید از برقکار ساختمان بخواهید تا فیوز سوخته شده را تعویض کند.

عیب یابی علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو

در جهت عیب یابی ماشین لباسشویی دوو و برطرف کردن ایراد نچرخیدن دیگ این لباسشویی، باید موارد زیر را بررسی کرده و با کمک راهکار های ارائه شده علت نچرخیدن دیگ لباسشویی دوو را تشخیص دهید:

  • درب به طور کامل بسته نشده است

درب ماشین لباسشویی دوو را محکم ببندید و مطمئن شوید که هیچ گونه مانعی برای بسته شدن کامل آن وجود ندارد. با مشاهده هر گونه مانع، آن را برطرف کنید.

  • سوئیچ درب لباسشویی دوو ایراد دارد

سوئیچ درب وظیفه دارد که به ماشین لباسشویی علامت دهد که درب بسته شده است. اگر سوئیچ خراب باشد، دیگ ممکن است نچرخد. حتما در صورت معیوب بودن، سوئیچ درب جدید را جایگزین نمایید.

  • قفل درب خراب شده است

با بروز هر گونه خرابی و ایرا در قفل درب ماشین لباسشویی دوو، ممکن است درب به طور کامل بسته نشود و مانع از چرخیدن دیگ لباسشویی شود. حتما از تعمیرکار ماشین لباسشویی دوو بخواهید تا قفل را تعویض کند.

  • موتور معیوب شده است

موتور وظیفه چرخاندن دیگ ماشین لباسشویی دوو را بر عهده دارد. با بروز خرابی و ایراد در عملکرد موتور، ممکن است دیگ لباسشویی دوو نچرخد. با تعمیرکار ماشین لباسشویی دوو تماس بگیرید تا موتور را عیب یابی کرده و در صورت نیاز برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کند.

  • تسمه لباسشویی دوو ایراد دارد

وظیفه انتقال دادن نیروی موتور به دیگ، بر عهده تسمه موتور است. ممکن است دلیل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو، معیوب شدن تسمه باشد. در این صورت باید حتما تسمه جدیدی جایگزین شود.

* از سایت پارسی زی در مورد علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو بخوانید

  • برد الکترونیکی خراب شده است

در صورتی که برد الکترونیکی معیوب شود، عملکرد ماشین لباسشویی دوو مختل شده و مشکل نچرخیدن دیگ آن به وجود می آید. چرا که وظیفه کنترل تمام عملکرد های ماشین لباسشویی دوو را بر عهده دارد. با کمک تعمیرکار لباسشویی دوو، حتما این برد را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعمیر و تعویض نمایید.

  • بلبرینگ های معیوب شده اند

بلبرینگ ها در داخل دیگ قرار دارند و به چرخش روان آن کمک می کنند. اگر بلبرینگ ها فرسوده یا خراب شوند، ممکن است دیگ به سختی بچرخد یا اصلاً نچرخد. باید بلبرینگ های معیوب به دلیل غیر قابل تعمیر بودن، حتما تعویض شوند.

  • کمک فنر ها ضعیف یا شکسته هستند

کمک فنرها از لرزش و تکان خوردن دیگ در حین چرخش جلوگیری می کنند. اگر کمک فنر ها ضعیف یا شکسته شوند، ممکن است دیگ ماشین لباسشویی دوو در حین چرخش ناپایدار باشد و نچرخد. باید کمک فنر ها را عیب یابی کرده و در صورت نیاز آن ها تعویض شوند.

  • پمپ تخلیه مشکل و ایراد دارد

با معیوب شدن و بروز هر گونه خرابی در پمپ تخلیه، ممکن است آب در دیگ باقی بماند و ماشین لباسشویی دوو برای جلوگیری از سرریز شدن، از چرخاندن دیگ خودداری کند. باید برای بررسی پمپ تخلیه، دانش فنی بالایی داشته باشید. حتما برای عیب یابی آن، از تعمیرکار ماشین لباسشویی دوو کمک بخواهید.

1403/03/05
15:47:13
0.0 / 5
334
تگهای خبر: رپورتاژ , خدمات , دستگاه , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا