هوافضا- علوم هوایی

راه اندازی مركز شبیه ساز در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی

راه اندازی مركز شبیه ساز در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی

هوا فضا: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از راه اندازی مركز شبیه ساز در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی آگاهی داد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، دكتر محمد مهدی صدوقی در مراسم رونمایی از دستگاه شبیه ساز جراحی آب مروارید كه با تلاش پژوهشگران مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی شریف محقق شده است، اظهار نمود: این دستگاه شبیه ساز جراحی آب مروارید دومین نمونه آن در دنیاست، همین طور دومین دستگاه شبیه سازی است كه بعد از میز الكترونیك تشریح توسط پژوهشگران دانشگاه ساخته شده و به مرحله تجاری سازی رسیده است.
وی اضافه كرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از این پس دستیاران چشم پزشكی بعد از دریافت گواهینامه آموزش كار با دستگاه شبیه ساز، مجاز به انجام عمل جراحی واقعی خواهند بود.
وی با اشاره به اینكه مركز شبیه ساز در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی راه اندازی می شود، اشاره كرد: هدف ما این است كه با ارتقای فناوری در بیشتر حیطه های پزشكی و جراحی، با هدف ارتقای مهارت پزشكان و جراحان و كاهش آمار خطاهای پزشكی و جراحی دستگاه های شبیه ساز را طراحی نماییم.
این عضو هیات علمی دانشگاه وارد شدن لطمه كمتر به بیماران را حسن دیگر بكارگیری دستگاه های شبیه ساز دانست و اظهار داشت: بر این اساس پزشكان و دستیاران با تمرین و ممارست بیشتر با دستگاه های شبیه ساز برای حضور در فضای واقعی آمادگی بیشتری پیدا می كنند.
دكتر صدوقی درانتها با اشاره به آموزش دستیاران برای كار با دستگاه های شبیه ساز، اظهار داشت: با پیش بینی های صورت گرفته شرایط برای حضور فارغ التحصیلان برای آموزش كار و جراحی با دستگاه شبیه ساز نیز فراهم گشته است.




منبع:

1398/11/13
08:23:37
5.0 / 5
4061
تگهای خبر: الكترونیك , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا