هوافضا- علوم هوا فضا

بومی سازی و صادرات سموم كشاورزی

بومی سازی و صادرات سموم كشاورزی

هوا فضا: فناوران یكی از شركت های دانش بنیان با تاكید بر دانش و فناوری بومی توانسته اند به تولید چند گونه از سموم كشاورزی و همین طور حشره كش ها برسند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، احد قبادی، مدیرعامل یكی از شركت های دانش بنیان درباره محصولات دانش بنیان این شركت اظهار داشت: سم كلریدازون علف كش تخصصی مزارع چغندر قند و سم پیری پروكسی فن در این شركت تولید می شود.
این فعال فناور درباره محصول « پیری پروكسی» اظهار داشت: پیری پروكسی یك حشره كش هورمونی است كه با اختلال در توازن هورمونی جوانی حشرات مضر از دگردیسی و تكامل آنها جلوگیری و حشرات ماده را عقیم می كند كه در نتیجه موجب نابودی حشره و تخم ها و جنین می شود.
وی افزود: از این سم برای مبارزه بالشتك ها، شپشك ها، سپردارها و پسیل مركبات و نیز عسلك پنبه استفاده می شود و برای انسان و زنبور عسل و دام كاملا بی خطر است.
قبادی اضافه كرد: علاوه بر محصول ذكر شده حشره كش سایپرمترین، سم كلرپریفوس، سم دیازینون، سم دلتامترین، كنه كش پروپارژیت و تعدادی دیگر از این دسته محصولات در این شركت تولید می شود.
مدیرعامل این شركت دانش بنیان با بیان این كه در این شركت به صورت مستقیم برای ۴۰ نفر شغل به وجود آمده است، درباره صادرات محصولات نیز اظهار داشت: محصولات این شركت چند سالی است كه به صورت مداوم به كشور تركیه صادر می شود و تنها امسال حدود ۵۰۰ هزار دلار ارزآوری برای كشور داشته است.
وی همین طور توضیح داد: برای تولید محصولات نیاز به مواد اولیه وجود دارد كه عموما بوسیله واردات تامین می شود كه عموما ساخت كشور چین هستند.
قبادی به واردات محصولات مشابه به كشور و همین طور اختلاف قیمت ها اشاره وتصریح كرد: همچنان نمونه مشابه محصولات تولیدی به كشور وارد می شود كه عموما ساخت كشورهای آلمان، ژاپن و چین هستند؛ این در حالیست كه برای نمونه در محصول كلریدازون قیمت نهایی شركت ما حدود ۳۰ درصد ارزان تر از نوع خارجی است.




منبع:

1398/11/25
14:22:28
5.0 / 5
4247
تگهای خبر: دانش بنیان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا