علوم هوا فضا
برای جلوگیری از موازی كاری؛

ثبت طرح های پژوهشی دستگاههای اجرایی و شركتها الزامی شد

ثبت طرح های پژوهشی دستگاههای اجرایی و شركتها الزامی شد

به گزارش هوا فضا معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و شركت های دولتی و خصوصی ملزم به ثبت طرح های پژوهشی خود در سامانه سمات - سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی شدند.



مهدی پاكزاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینكه برنامه ششم توسعه بر نبود یك بانك اطلاعاتی از طرح های پژوهشی بعنوان یك نقص تاكید كرده است، اظهار نمود: به جهت اینكه چنین بانك اطلاعاتی مهمی شكل بگیرد، برنامه ششم یك وظیفه ای را بر دوش دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری قرار داده بود كه سامانه ای را برای ثبت اطلاعات طرح های پژوهشی كشور راه اندازی كند.
معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف اظهار داشت: در همین راستا و بمنظور جلوگیری از باردیگر كاری، موازی كاری و همین طور كارآمدی نظام تحقیق، پژوهش و فناوری در كشور، سامانه «سمات - سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی» را اوایل بهمن ماه جاری راه اندازی كرده ایم.
پاكزاد در ادامه اصرار كرد كه با راه اندازی سامانه سمات، اگر دستگاه ها بخواهند طرح هایشان را اجرایی كنند، حتما باید طرح پژوهشی خودرا در این سامانه ثبت كنند.
وی با بیان این مطلب كه سامانه سمات برای همه دستگاه ها و شركت ها؛ چه دولتی و چه غیر دولتی طراحی شده است، اشاره كرد: دستگاه ها و شركت ها اگر تصمیم به اجرایی شدن طرح پژوهشی خود دارند، ملزم به ثبت آن در این سامانه هستند.
معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف افزود: ارتقای جایگاه رقابت پذیری كشور در جایگاه جهانی بوسیله فراهم آوری یك فضای اطلاعاتی-پژوهشی شفاف، یكپارچه، منسجم و بدون تكرار در سطح ملی برای پژوهشگران، فراهم كردن شرایط مدیریت و رهبری كارهای پژوهش برای مدیران و ارائه توان ملی در تولید اطلاعات علم و فناوری و پاسخ به نیازمندی های متقاضیان علم و فناوری از اهداف مهم راه اندازی این سامانه محسوب می شود.

1398/12/01
22:20:43
5.0 / 5
3690
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
هوا فضا هوافضا