هوافضا- علوم هوایی

معرفی نخستین میوه كاشته شده در فضا توسط ناسا

معرفی نخستین میوه كاشته شده در فضا توسط ناسا

هوا فضا: اگر همه چیز درست پیش برود، نوامبر امسال پایگاه بین المللی فضایی(ISS) ادویه ای می شود.



sciencealert: پژوهشگران در تلاش اند تا گیاه فلفل اسپانیولا را به فضا بفرستند و آنرا به نخستین میوه كاشته شده در فضا تبدیل كنند. بگفته Ray Wheeler متخصص گیاه شناسی ناسا، ما به دنبال گونه های مختلفی هستیم كه بتوان آنها را در محیطهای بسته و كنترل شده كاشت و علاوه بر تولید زیاد محصول، بلند نباشد. فضانوردان اكثرا تمایل به غذاهای گرم و همین طور طم بیشتر نیاز دارند. فلفل به سبب داشتن ویتامین C زیاد برای رژیم غذایی فضانوردان بسیار مهم و مناسب می باشد. بااینكه انواع مختلفی فلفل وجود دارد، اما فلفل اسپانیولا به سبب توانایی رشد در ارتفاع بالا، دوره های رشد كوتاه و گرده افشانی راحت انتخاب شده است.
اولین گیاه كشت شده در ایستگاه فضایی به سال 1982 زمانی كه خدمه فضاپیمای روسی گیاه Arabidopsis را كاشتند برمیگردد. همین طور فضانوردان روس از سال 2003 قادر به مصرف محصولات خود بودند و این در شرایطی است كه آمریكایی ها نخستین كاهوی فضایی را در سال 2015 برداشت كردند. امروزه در ISS سبزیجات خیلی از جمله كاهو، تربچه، كلم چینی و نخود فرنگی كاشته می شوند.
گیاهان به سبب نیروی گرانش بسیار كم در فضا به سختی می توانند رشد كنند، برای اینكه سیستم ریشه ی آنها پیچیده بوده و به جاذبه زمین احتیاج دارد. اما فضانوردان توانستند با روش های خاص نوری و مكملهای گوناگون به پرورش گیاهان در ISS بپردازند. پژوهشگران در تلاشند تا بتوانند انواع گوناگونی از محصولات علل خصوص آنهایی كه غنی از مواد مغذی و ویتامینها می باشند را در فضا كشت كنند.
2121


منبع:

1398/06/27
14:32:10
5.0 / 5
4066
تگهای خبر: فضایی , ناسا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا