هوافضا- علوم هوا فضا

دستگاهی برای تشخیص الكل تقلبی

دستگاهی برای تشخیص الكل تقلبی

هوا فضا: فناوران پارك علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با بهره گیری از دستگاه GC MASS موفق به آنالیز مواد و محلول ها شدند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، در شرایط کنونی کشور و باتوجه به همکاری همه جانبه برای مبارزه با بیماری کرونا پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در زمینه های مختلف موردنیاز فعالیت داشته است؛ که از مهم ترین نگرانی این روزها برای تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده، سنجش نوع و درصد الکل مصرفی آن هاست و از همین رو آنالیز آنها برای تشخیص الکل های تقلبی یا تعیین خلوص می تواند بسیار سودمند باشد.
یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و بازوی علمی و پژوهشی با برخورداری از دستگاه های GC GCmass LCMass ICP IC، در حال فعالیت درباب آنالیز کلیه داروها، سموم، فلزات سنگین، آنیون ها و متابولیت های دارویی است.
دستگاه GC-Mass کاربرد گسترده ای در صنایع داروسازی، کشاورزی، پتروشیمی و غیره بمنظور جداسازی و شناسایی ترکیبات ناشناخته با نقطه جوش پایین دارد.
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، از موارد کاربرد این دستگاه می توان به جداسازی و شناسایی ترکیبات فرار مانند هیدروکربن ها، استرها، الکل ها و اسانس ها، تعیین وزن مولکولی و طیف جرمی ترکیبات و تعیین میزان خلوص مواد اشاره نمود.




منبع:

1399/02/12
20:32:36
5.0 / 5
2395
تگهای خبر: فناوری , ناسا , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
هوا فضا هوافضا