هوافضا- علوم هوا فضا

اقدامات پارك فناوری تربیت مدرس برای مقابله با كرونا

اقدامات پارك فناوری تربیت مدرس برای مقابله با كرونا

هوا فضا: شركت های مستقر در پارك علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با شیوع كرونا، كارهایی از قبیل تولید كیت سریع سرولوژیك برای تشخیص بیشتر آنتی بادی كرونا، طرح تولید واكسن كرونا و طرح های دیگر را در دستور كار خود داشته اند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، با شیوع کرونا، شرکت های دانش بنیان زیادی برای مقابله با آن قدم در میدان گذاشته اند. شرکت های حاضر در پارک علم و فناوری تربیت مدرس نیز برخی از همین شرکت ها هستند. تولید واکسن پپتیدی نوترکیب و کیت ستونی استخراج RNA ویروسی، طرح تولید کیت سریع سرولوژیک برای تشخیص بیشتر آنتی بادی های کرونا، طرح تولید واکسن کرونا، تولید شیلد محافظ صورت، طراحی و ساخت ماسک دستگاه اکسیژن و تولید کیسه ساکشن یکبار مصرف به همراه پودر جامدکننده همچون تولیدات شرکت های حاضر در پارک علم و فناوری تربیت مدرس هستند.
علاوه بر موارد ذکر شده، بعضی از شرکت های حاضر در پارک علم و فناوری تربیت مدرس مبادرت به تولید محصولات ضدعفونی کننده ای چون دستگاه ضدعفونی کننده دست، قرص جوشان ضدعفونی کننده ظروف خصوصاً ظروف اطفال و نوزادان و ضدعفونی کننده های دست و سطوح کرده اند.
تولید ماسک نانو و معمولی، طراحی و ساخت ربات خودکار ضدعفونی ویروسی، میکروبی، باکتریایی و قارچی در بیمارستان ها و مراکز عمومی، طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور و طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور اورژانسی هم از دیگر کارهای این شرکت های دانش بنیان بوده است.
یکی دیگر از اقدامات انجام شده در امتداد مقابله با کرونا در پارک علم و فناوری تربیت مدرس، طراحی و ساخت ونتیلاتور اورژانس در آزمایشگاه مکاترونیک این دانشگاه توسط دکتر مجید ساده دل بوده است.
بنا بر اعلام روابط عمومی پارک علم و فناوری تربیت مدرس، آموزش پرسنل و واحدهای فناور برمبنای پروتکل های مراجع ذی صلاح خصوصاً ستاد ملی مبارزه با کرونا و همین طور بازتاب اخبار، گزارش ها و وبینارها در سطح ملی و بین المللی در سایت و کانال پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس نیز از کارهای این پارک در جهت مقابله با کووید-۱۹ شمرده می شود.




منبع:

1399/02/26
22:19:19
5.0 / 5
2377
تگهای خبر: دانش بنیان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
هوا فضا هوافضا