علوم هوا فضا
رئیس مركز جهاد دانشگاهی استان قزوین:

آماده اصلاح نژاد گوسفند نژاد شال در جهاد دانشگاهی قزوین هستیم

آماده اصلاح نژاد گوسفند نژاد شال در جهاد دانشگاهی قزوین هستیم

هوا فضا: رئیس مركز جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار داشت: در صورت حمایت مسؤلان آماده اصلاح گوسفند نژاد شال هستیم كه با این كار نام قزوین در مراكز علمی و تحقیقاتی پرآوازه می شود.


به گزارش هوا فضا به نقل از مهر، لطف الله سیاهکلی منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم روز پنجشنبه با حضور در جهاد دانشگاهی استان قزوین با فرشاد پیله چی رئیس و معاونان این مرکز ملاقات و گفتگو کرد. فرشاد پیله چی در این دیدار اظهار داشت: جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی از بودجه های جاری استفاده نمی کند و باید خودگردان باشد و این رویکرد مشکلات زیادی را برای این نهاد بوجود آورده است.
وی بیان نمود: در تجاری سازی ایده ها اگر حمایت لازم از جانب دستگاه های اجرایی صورت گیرد قادریم نیازهای مالی خویش را تأمین نماییم و این کار نیازمند مساعدت نمایندگان مجلس است. پیله چی تصریح کرد: سند توسعه آمایش علم و فنآوری استان قزوین توسط این نهاد تدوین شده و امروز قادریم در اجرای سند و هم تجاری سازی ایده های کاربردی نقش مهمی ایفا نماییم. رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای اصلاح نژاد گوسفند شال آماده همکاری با مراکز تحقیقاتی و کشاورزی استان هستیم و این کار می تواند نام قزوین را در حوزه های علمی هم مطرح کند. وی اظهار داشت: با راه اندازی اولین مرکز ناباروری از راه دور در استان قزوین خدمات ارزشمندی به زوج های نابارور عرضه می شود و در بانک خون بند ناف هم اقدامات ارزشمندی در حال اجراست. پیله چی افزود: در یک سال قبل بیشتر از ۱۸ هزار نفر به مراکز توانبخشی، آزمایشگاهی، پاتو بیولوژی، خدمات تخصصی تله مدیسین و دفتر بانک خون بند ناف رویان، مرکز شیمی درمانی مراجعه نموده و خدمات دریافت نمودند.
وی تصریح کرد: تألیف ۱۶ جلد کتاب علمی، تولید پویانمایی و فیلم های آموزشی، تألیف کتب بومی انگلیسی آموزشی از کارهای خوبی است که در هشت سطح تهیه می شود که ۶ سطح تکمیل شده است. پیله چی افزود: در مرکز خدمات تخصصی هنر و معماری برای بسته بندی و ایجاد اشتغال پایدار اقدام شده و در معاونت آموزشی ۱۰ گروه کار می کنند که ۲۰ هزار فراگیر در سال در دو مرکز پذیرش شده است. وی اظهار داشت: در مرکز علمی کاربردی برای تجاری سازی در طراحی لباس و دوخت اقدام شده و سازمان دانشجویی در حوزه آزاد اندیشی و نشر کتاب و افزایش ساختار دانشجویی و برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه اقدام نموده است.
مرکز تحقیقاتی و درمانی با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکیرئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: با هدف توسعه فعالیتهای درمانی یک مجتمع بزرگ در ۱۰ هزار متر زمین برای کارهای تحقیقاتی و درمانی در دست ساخت است که با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است تا تکمیل شود.
وی اظهار داشت: قزوین در امور علمی و اجرایی در صورت عزم جدی مسؤلان استانی می تواند جایگاه خوبی داشته باشد و در تراز بین المللی و ملی هم بدرخشد. سیاهکلی از مرکز درمان ناباروری، بانک ذخیره سازی خون بند ناف سلول های بنیادی، مرکز جامع توانبخشی، مرکز شیمی درمانی و آزمایشگاه پاتو بیولوژی جهاد دانشگاهی هم بازدید نمود.

1399/02/29
11:42:00
5.0 / 5
2662
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا