مدیر توسعه خودرو و زیرساخت های مپنا:

نصب امسال در تمام استانها دستگاه های شارژ خودرو های برقی

نصب امسال در تمام استانها دستگاه های شارژ خودرو های برقی

البرز مدیر توسعه خودرو و زیرساخت های مپنا اظهار داشت: ساخت خودرو های برقی برای کاهش آلودگی است ولی این شائبه وجود دارد که افزایش تولید نیروگاه ها برای تولید برق مورد نیاز آنها در آینده ممکنست موجب افزایش آلودگی شود بنا بر این اگر بتوانیم از باد و خورشید برای تامین انرژی این شارژرها استفاده نمائیم، این دغدغه تا حد زیادی رفع می شود.



عادل دمشقی روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در مراسم رونمایی از نخستین ایستگاه شارژ خورشیدی خودروی برقی در گروه مپنا اظهار نمود: این ایستگاه در حقیقت شارژری است که منبع تامین انرژی آن خورشید است.

به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا وی با اعلان اینکه روند ساخت این دستگاه حدود یکسال طول کشیده، توضیح داد: این دستگاه شارژر کند خودروی های برقی است که در کنار شارژرهای سریعی که قبلا تولید شده قرار می گیرد.

وی توضیح داد: این شارژرها را به تعداد قابل توجهی در خیابان ها نصب می کنند که حدود یک میلیون عدد از آنها در دنیا خصوصاً کشورهای اروپایی نصب شده است.

وی افزود: این شارژر این امکان را می دهد که فروشندگان مغازه ها و ساکنان برج ها و... بتوانند خودروی خودرا در فاصله زمانی سه ساعته شارژ کنند.

دمشقی افزود: نکته متمایز این دستگاه شارژ این است که تامین انرژی آن بوسیله سلول های خورشیدی و انرژی پاک است.

این مسئول افزود: ساخت خودرو های برقی برای کاهش آلودگی است ولی این شائبه وجود دارد که افزایش تولید نیروگاه ها برای تولید برق مورد نیاز آنها در آینده ممکنست موجب افزایش آلودگی شود بنا بر این اگر بتوانیم از باد و خورشید برای تامین انرژی این شارژرها استفاده نمائیم، این دغدغه تا حد زیادی رفع می شود.

وی افزود: ایستگاه به وجود آمده می تواند برق را در زمان هایی که خودرویی به شارژر متصل نیست ذخیره و یا برای سایر مصارف به شبکه بازگرداند.

دمشقی اشاره کرد: نمونه ای که امروز رونمایی شده قابلیت تولید حدود سه کیلووات انرژی را دارد ولی بسته به بستری که روی سقف برای جذب انرژی خورشید قرار می گیرد قابل افزایش است.

وی ابراز کرد: بعنوان مثال برای یک خودروی هیبردی با ۱۲ کیلووات باتری حدود سه ساعت زمان نیاز است که با شارژ کند، شارژ شود.

وی توضیح داد: حدود هشت نفر بر روی این سیستم کار کرده اند و حدود ۲۰۰ میلیون تومان هم برای ایجاد کل ایستگاه هزینه شده است.

دمشقی ابراز کرد: بدون شک ساخت این ایستگاه در تیراژ بیشتر هزینه کمتری خواهد داشت و بنظر می رسد با ۱۲۰ میلیون تومان بشود این ایستگاه را ساخت.

وی ابراز کرد: طراحی و ساخت این ایستگاه حدود سه ماه طول کشیده ولی ساخت شارژر آن حدود یکسال زمان برده است.

وی اظهار داشت: دستگاه های شارژر تندی که ساخته ایم تا آخر سال در تمام استانهای کشور نصب می شود و برنامه داریم تا آخر سال ۲۰۰ شارژر کند هم بسازیم.

وی اضافه کرد: هر چقدر تعداد خوردوهای برقی در کشور زیاد شود به تبع آن تولید شارژرهای تند و کند هم افزایش می یابد.

مدیر توسعه خودرو و زیرساخت های مپنا افزود: این نخستین ایستگاه خورشیدی است که رونمایی شده و باتوجه به متقاضیانی که خواهد داشت ساخت تعداد بیشتری از آن در برنامه کاری قرار می گیرد.

وی اشاره کرد: به دنبال صادرات این شارژرها خصوصاً به کشورهایی همسایه که با مشکل برق مواجه گشته اند هستیم و تا کنون مذاکراتی با ارمنستان، پاکستان و عراق انجام شده است.




1400/04/27
11:28:43
0.0 / 5
115
تگهای خبر: باتری , دستگاه , سیستم , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳