هوافضا- علوم هوایی
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

شجاعت پیاده کردن ایده ها مهم ترین لازمه ماندگاری است

شجاعت پیاده کردن ایده ها مهم ترین لازمه ماندگاری است

به گزارش هوا فضا معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه شجاعت پیاده کردن ایده ها مهم ترین لازمه ماندگاری است، اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان و خلاق ادامه مسیر تبدیل ایده های نوآورانه به محصول و خدمت هستند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه مراسم بیست و هفتمین سالگرد شهید ستاری که با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش و تعدادی از فرماندهان و خانواده های شهیدان برگزار شد، عزم نیروی هوایی برای زنده نگاه داشتن یاد شهیدان و فرماندهان را ارزشمند انست و اظهار داشت: جا دارد تشکر کنم از دست اندرکاران نیروی هوایی که بعد از گذشت ۲۷ سال این مراسم برگزار و یاد و خاطره شهید ستاری و همراهان ایشان گرامی داشته می شود.
ستاری ضمن اشاره به مهم ترین خصوصیت های منحصر به فرد و اثربخش فرمانده فقید نهاجا در ماندگاری او، اضافه کرد: شاید جزو معدود فرزندان شهدایی باشم که شهید را درک کردم و ۲۲ ساله بودم که شهید ستاری به شهادت رسید. فکر می کنم بزرگ ترین خصوصیت شهید ستاری این بود که هرچه در ذهن داشت، می توانست پیاده سازی کند. برای این مهم هم باید به لحاظ علمی به صورت کامل به مبحث احاطه داشته باشید، ضمن دارا بودن اعتماد به نفس کامل، به مبحث باور و اعتقاد کامل داشته باشید. به علت همین باور و اعتقاد بود که شهید ستاری توانست نقشی ماندگار در تاریخ کشور ایفا کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن اشاره به اینکه شهید ستاری با عزم و اراده جدی خود توانست ایده های نوآورانه اش را جامه عمل بپوشاند، اظهار نمود: این خصوصیت بارز وی در پیاده سازی این ایده ها را در عملیات والفجر ۸ شاهد بودیم؛ در حالیکه از یک سو خیلی از تجهیزات و هواپیماهای ما زمین گیر شده بودند و از طرفی نیروی هوایی عراق بسیار قدرت یافته بود و در این شرایط دشوار، با عملیاتی ۱۵ روزه بیشتر از ۸۰ فروند هواپیمای دشمن ساقط می شود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان ضمن اشاره به اینکه مهم ترین لازمه برای تحول آفرینی، شجاعت و اعتماد به نفس کافی و نهراسیدن از شکست احتمالی است، افزود: همان افراد و همان ساختارها بودند اما این نوآوری و خلاقیتی که در این عملیات پیاده سازی شد، نشان دهنده باور به تحول و موفقیت بود که در صحنه عمل نمایان شد. این اتفاق در تولید و ساخت قطعات هواپیما و هواپیماها صورت گرفت.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاری، مهم ترین اقدام شهید ستاری را تغییر ساختار تجهیزات و نگاههای نیروی هوایی دانست و اظهار داشت: مهم ترین تحول بوجود آمده در نیروی هوایی تغییر آن از یک ساختار کاملا وابسته به تجهیزات غربی، به تجهیزات شرقی و تولیدات داخل است، بزرگ ترین خرید تجهیزات بعد از انقلاب اسلامی در طول کمتر از ۲ سال و زمانی صورت گرفت که سامانه های پدافندی، جنگنده ها و تجهیزات تغییر یافت و اینکه یک سیستم سال ها متکی به غرب بودند. این کار که ساختار نیروی هوایی در این زمان به صورت کامل متحول شود، مهم ترین کاری بود که در آن سال ها و توسط شهید ستاری صورت گرفت.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، شرکتهای دانش بنیان و خلاق را ادامه مسیر تبدیل ایده های نوآورانه به محصول و خدمت دانست و اظهار داشت: نیروی هوایی تنوع بسیار گسترده ای در تجهیزات، قطعات و خدمات دارد که این امر، تحول را دشوار می ساخت؛ اما این اقدامات، تلاش ها و آغاز نهضت قطعه سازی، ساخت هواپیماهایی چون درنا توسط شهید ستاری یک فرهنگ ایجاد کرد؛ فرهنگ خودباوری و توانستن که امروز این فرهنگ در بخش های متعدد دفاعی، اقتصادی و علمی ما امتداد یافته است؛ مثال بارز و مشخص این فرهنگ را در شرکتهای دانش بنیان و خلاق می بینیم.




منبع:

1400/10/17
14:41:01
0.0 / 5
653
تگهای خبر: خدمات , دانش بنیان , سیستم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا