علوم هوا فضا

توسعه آنالایزرهای یکی از مواد آلاینده صنعت نفت در دستور کار محققان کشور

توسعه آنالایزرهای یکی از مواد آلاینده صنعت نفت در دستور کار محققان کشور

به گزارش هوا فضا قرارداد فاز تکمیلی توسعه و ارتقای آنالایزر ترکیبات مرکاپتان به منظور تشخیص و آنالیز کلیه مواد بودارکننده مصرفی در شرکت ملی گاز ایران میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملی گاز استان هرمزگان منعقد شد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی قرارداد تکمیلی توسعه و ارتقای آنالایزر ترکیبات مرکاپتان میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملی گاز استان هرمزگان منعقد شد.
دکتر جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت مرکاپتان را جزو مواد آلاینده دانست و اظهار داشت: با اجرای این پروژه میتوان حذف آنرا در دستور کار قرار داد.
وی فعالیتهای پژوهشگاه صنعت نفت را معطوف به نیازهای صنعت عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در این خصوص همواره سعی شده است که این اقدامات منجر به تولید فناوری و دانش فنی شود.
به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، مهندس فؤاد حمزوی، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقرر است توسط محققان پژوهشگاه صنعت نفت فاز تکمیلی توسعه و ارتقای دستگاه آنالایزر نوری ترکیبات بودارکننده مصرفی اجرا شود و از این طریق نیاز شرکت ملی گاز ایران هم برطرف شود.
وی افزود: در فاز اول دستگاه آنالایزر در ارتباط با یک ماده بودارکننده ساخته شده است که خوشبختانه در حاشیه نمایشگاه نفت تهران این همکاری منجر به عقد قرارداد در زمینه توسعه و ارتقاء این آنالایزر شده است. با ساخت این دستگاه میتوان میزان دقیق مواد بودارکننده تزریقی در گاز طبیعی را تشخیص داد و از خطرات احتمالی ناشی از عدم میزان دقیق این مواد جلوگیری کرد.




منبع:

1401/02/26
19:26:17
0.0 / 5
566
تگهای خبر: دستگاه , فناوری , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
هوا فضا هوافضا