خبرگزاری آنا به خانه خلاق و نوآوری رسانه تبدیل شد

خبرگزاری آنا به خانه خلاق و نوآوری رسانه تبدیل شد

هوا فضا: طی مراسمی امروز خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا راه اندازی شد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، طی مراسمی، تفاهمنامه ایجاد خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا به امضا رسید. بر طبق این تفاهمنامه همکاری، راه اندازی خانه خلاق و نوآوری آنا به منظور بسترسازی توسعه کسب و کارهای نو و فراهم کردن زمینه های توسعه کاربرد و تجاری سازی محصولات نوآورانه، استفاده از ظرفیت ها در چارچوب مسئولیت اجتماعی جهت راه اندازی و توسعه خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا خواهد بود.
تولید محتوا، رسانه، تبلیغات، اطلاع رسانی، آموزش و بازاریابی حوزه ماموریتی خانه خلاق و نوآوری آنا تعیین شده است.
در این مراسم، علی قجری، مدیرعامل خبرگزاری آنا ضمن اشاره به رویکرد این خبرگزاری برای معرفی توانمندی دستاوردهای علمی، فناورانه و محصولات شرکتهای دانش بنیان و خلاق کشور اظهار داشت: خبرگزاری آنا با این رویکرد که تلاش ها در حوزه صنایع خلاق، شرکتهای دانش بنیان و خلاق نیازمند یک بازوی رسانه ای است که در ترویج و عمومی سازی این حوزه نقش آفرینی کند.
قجری با بیان اینکه خوشبختانه رشد خانه های خلاق و نوآوری، قابل توجه بوده و به تعداد خوبی رسیده است، اضافه کرد: برای این شرکت ها اما احتیاج به یک خانه خلاق و نوآوری تخصصی احساس می شد که دانشگاه آزاد اسلامی با عنایت به ظرفیت های بالای رسانه ای خود تصمیم گرفت ظرفیت خویش را در حوزه تبدیل ایده های نوآورانه به شرکتهای خلاق فراهم آورد و منشا اثر باشد.
وی با بیان اینکه در دوره کنونی ادبیات نواوری و فناوری رشد خوبی در بعد فرهنگی و فرهنگسازی داشته و این برگ زرینی در کارنامه جمهوری اسلامی به حساب می آید، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرچمدار این حوزه بوده و در حوزه رسانه ای هم به رسانه ای تبدیل می شود که صدای رسای حوزه علمی و فناوری بوده و جریان سازی علم و فناوری به معنای عمومی سازی را صورت دهد. تمام اقشار جامعه از توانمندی های علمی آگاه باشد و آنرا بخش مهمی از هویت خود دانسته و بعنوان یک بخش از میراث ملی خود آنرا بشناسند. خبرگزاری آنا هم ناظر به همین رویکرد فعالیت خویش را در جهت تحقق شعار سال پیش ببرد.
پرویز کرمی، دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری هم در این مراسم ضمن اشاره به لزوم اصلاح رویکرد جامعه نسبت به توانمندی ها، دستاوردها و فعالیتهای زیست بوم فناوری و نوآوری، اظهار داشت: به استناد پایگاه های علم سنجی باوجود تحریم ها از ۱۵ سال پیش وارد باشگاه دارندگان فناوری فضایی شده ایم و در سه حوزه سامانه های زمینی، پرتابگرها و ماهواره ها به توانمندی های ویژه رسیده ایم که داشته و توانمندی کاملاً بومی و ایرانی است، اما انعکاس رسانه ای این دستاوردها، در حوزه های مختلف آنگونه که باید، نیست و نیازمند نوآوری هایی است که به دست شرکتهای خلاق محقق می شود.
کرمی اظهار داشت: تربیت منتور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف برای حضور در خانه های خلاق و نوآوری، حمایت های مالی و مشاوره ای، تنها بخشی از حمایت ها برای رونق شرکتهای خلاق و دانش بنیان بر بستر خانه های خلاق و نوآوری است. هدف و رسالت خانه های خلاق و نوآوری، تولید شرکت و محصول خلاق است؛ در دل این خانه های خلاق و نوآوری، زمینه ای شکل می گیرد که تیم های خلاق و جوان از حمایت های تسهیلات مالی و توسعه بازار منتوری، مشاوره و تیم سازی تا صادرات بهره ببرند و بروز و ظهور آن در خلق ارزش افزوده و اشتغال در شکل شرکتهای دانش بنیان و خلاق تبلور پیدا کند.
وی ضمن اشاره به توجه دولت مردمی به ایجاد خانه های خلاق و نوآوری در مصوبات سفرهای استانی، اظهار داشت: در سفرهای استانی آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری تاسیس حداقل ۵ خانه خلاق و نوآوری در هر استان تصویب شده است تا بر اساس عدم تمرکز و عدالت محوری و برخورداری از امکانات، فرصت مناسب را برای تبدیل ایده های نوآورانه و فناورانه به محصول پیدا کنند.




منبع:

1401/04/01
20:59:12
0.0 / 5
202
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لینک دوستان هوا فضا