هوافضا- علوم هوایی

شكار تصویر دو كهكشان زیبا توسط هابل

شكار تصویر دو كهكشان زیبا توسط هابل

هوا فضا: تلسكوپ فضایی هابل كه بارها تصاویر زیبایی را از شگفتی های خلقت در معرض دید علاقمندان قرارداده، این دفعه موفق به ثبت تصویری از دو كهكشان همسایه شده است.



به گزارش هوا فضا به نقل از نیواطلس، تصویری كه از این كهكشان ها توسط تلسكوپ فضایی هابل ثبت شده، دو كهكشان غول پیكر را نمایش می دهد كه در فضای لایتناهی در كنار هم آرام گرفته اند.
به نظر می رسد تصویر مورد اشاره مراحل اولیه مواجهه دو كهكشان مذكور را نمایش می دهد. در این شرایط قدرت جاذبه شدید هر دو كهكشان در حال تاثیرگذاری بر روی یكدیگر است. اما معین نمی باشد در نهایت این رودررویی چه وضعیتی بر شرایط قرارگیری دو كهكشان مورد اشاره می گذارد و آیا سبب بلعیده شدن یكی از آنها توسط دیگری می شود یا خیر.
این دو كهكشان كه NGC ۶۲۸۵ و NGC ۶۲۸۶ نام گرفته اند، در فاصله حدودا ۲۵۰ میلیون سال نوری از زمین قرار دارند. NGC ۶۲۸۵ كه بگفته پژوهشگران به تدریج در حال تغییر شكل است در سمت چپ تصویر قرار دارد و بنظر می رسد قدرت جاذبه NGC ۶۲۸۶ در سمت راست موجب اعوجاج ظاهری آن شده است. انواع گازها و مواد دیگر، تحت تاثیر جاذبه كهكشان مجاور در حال خروج از كهكشان NGC ۶۲۸۵ است و همین مورد بر ظاهر آن تاثیر گذاشته است.


منبع:

1398/09/11
13:48:47
5.0 / 5
4033
تگهای خبر: فضایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
هوا فضا هوافضا