هوافضا- علوم هوا فضا

بازدید رئیس صندوق نوآوری از دستاوردهای دانش بنیان پارک فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی

بازدید رئیس صندوق نوآوری از دستاوردهای دانش بنیان پارک فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی

به گزارش هوا فضا، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بامداد امروز از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بازدید نمود.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان در این بازدید، با محصولات این شرکتهای دانش بنیان آشنا شد و در جریان دستاوردهای فناورانه این شرکت ها قرار گرفت.
«طراحی و تولید شیرهای SUCTION-DISCHARGE (مکش و تخلیه)؛ کمپرسورهای رفت و برگشتی؛ کوپلینگ T-series» در یک شرکت دانش بنیان؛ «تولید ویلچر سبک وزن الیاف کربن (ویلچر اکتیو الیاف کربن کربوران)، مقاطع کامپوزیتی توخالی ساخته شده با الیاف کربن در یک شرکت دانش بنیان» و «تولید دستگاه لیزر دایود و دستگاه لیزر الکساندرایت در یک شرکت دانش بنیان» همچون دستاوردهای فناورانه مورد بازدید خیاطیان بود.
به نقل از صندوق نوآوری، الان ۱۸۰ هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران حضور دارند که ۱۰۰ واحد از آنها، شرکت دانش بنیان هستند و از این تعداد، ۶۰ شرکت دانش بنیان موفق به صادرات محصولات خود شده و در بازارهای مهم بین المللی همچون بازارهای اروپای غربی حضور پیدا کرده اند. تنها در سال گذشته، میزان فروش این شرکتهای دانش بنیان به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، اولین پارک بین المللی کشور است که از سال قبل شروع به کار کرده است. سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران دارای هفت پژوهشکده (برق و فناوری اطلاعات؛ زیست فناوری؛ فناوری های شیمیایی؛ کشاورزی؛ مواد پیشرفته و انرژی های نو؛ مکانیک؛ مطالعات فناوری های نوین) است که شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک دانش و فناوری، در همسویی و هم افزایی با این پژوهشکده ها به فعالیت می پردازند.
صندوق پژوهش و فناوری فناوری های پیشرفته صنعتی هم بعنوان رکن تأمین مالی، در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران حضور دارد. صندوق نوآوری و شکوفایی تابحال به میزان ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات در چارچوب خط اعتباری به این صندوق ها اعطا کرده است.




منبع:

1402/05/09
08:00:27
0.0 / 5
405
تگهای خبر: دانش بنیان , دستگاه , طراحی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا