علوم هوا فضا
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران خبر داد

شهر علم شهید سلیمانی، بزرگ ترین پارک علم و فناوری کشور 13 دی افتتاح خواهد شد

شهر علم شهید سلیمانی، بزرگ ترین پارک علم و فناوری کشور 13 دی افتتاح خواهد شد

هوا فضا: رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از افتتاح «شهر علم شهید سلیمانی» در هفته جاری آگاهی داد.



به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، حسین قناعتی در نشست هم اندیشی و آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه های علوم پزشکی که بامدادان امروز، یکشنبه ۱۰ دیماه برگزار گردید، اظهار داشت: شهر علم شهید سلیمانی، روز چهارشنبه ۱۳ دیماه در یافت آباد افتتاح می گردد. این شهر، بزرگ ترین پارک علم و فناوری کشور است.

وی با اشاره به این که سازمان بهداشت جهانی بر مبحث سلامت روح تاکید می کند، گفت: امیدوار هستم این توفیق حاصل شود که عمر را صرف بهبود وضعیت خود نماییم، هدف از این موضوع، ایجاد انسان کامل است. سلامت برای این می خواهیم که انسان دارای روح و جسم سالم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که سکان هدایت این مرکز آموزشی را از دو سال قبل در دست گرفته ام، اظهار داشت: به هنگام شروع مدیریت جدید، برنامه های ۶ ساله گذشته را بررسی کردیم و برای ۵ محور برنامه ریزی کرده ایم. توجه به حوزه پژوهش و فناوری جزو برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشکی تهران بشمار می رود.

قناعتی در ارتباط با دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه فناوری گفت: بیش از ۴۵۰ محصول فناورانه در این مرکز آموزشی تولید شده است. ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران بر حوزه فناوری تاکید کرده ایم به نحوی که رصد فناوری جزو برنامه های دانشگاه است.

وی با اشاره به این که «ربات جراح سینا» از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران به حساب می آید، گفت: این ربات به کشور اندونزی صادر گردیده است. دو ربات دیگر به کشور اندونزی صادر می شود؛ جلسه ای با دهقانی فیروزآبادی، معاونت علمی ریاست جمهوری داشته ایم که ۲ ربات دیگر به اندونزی صادر شود.

قناعتی در ارتباط با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۲ هزار عضو هیئت علمی در این مرکز آموزشی مشغول به فعالیت هستند. حدود ۳۰ درصد مقالات کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران به رشته تحریر در می آید.

وی با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی تهران باید به ستاره قطبی در عرصه علم و فناوری تبدیل گردد، افزود: تمام سازمان ها دارای کی خط راهبردی هستند و ستاره قطبی شدن در عرصه علم وفناوری جزو استراتژی های دانشگاه علوم پزشکی تهران است. ما در نظر داریم که با تمام مراکز آموزشی کشور همکاری داشته باشیم و در راستای تحقق این مورد گام برداشته ایم.

قناعتی در ارتباط با دانشگاه «سبطین»، شعبه بین اللمللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا گفت: افتتاح این دانشگاه به عنوان مهم ترین دستاورد آموزشی جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل به حساب می آید. الان، ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند؛ بررسی ها مبین این است که تعداد دانشجویان دانشگاه سبطین درحال افزایش می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۵ رشته اصلی در دانشگاه سبطین تدریس می شود. همین طور در نظر داریم که رشته دندانپزشکی را به رشته های آموزشی دانشگاه سبطین بیافزاییم.

وی اضافه کرد: ما باید توان آموزشی خویش را به کشورهای دیگر ارسال نماییم. جمهوری اسلامی توانسته است به برکت خون شهدا به دستاوردهای گوناگونی برسد.

قناعتی با انتقاد از موانع در مقابل پژوهش و فناوری در کشور گفت: اگر دیوار تحریم یک متر است، دیوار خودتحریمی ۴ متر است. میزان مالیات هایی که بر پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده بسیار نامطلوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بسیاری از افراد وقتی پست و مقام گرفتند مشکلات زیادی ایجاد کردند، چرا یک وزیر و معاون وزیر باید کار خاص پزشکی خودشان یا مرکز تحقیقات خودشان بیشترین تعرفه و بودجه را داشته باشند. باید اصلاح و فسادستیزی را از خودمان شروع نماییم.


 


منبع:

1402/10/10
14:39:17
0.0 / 5
285
تگهای خبر: آموزش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
لینک دوستان هوا فضا
هوا فضا هوافضا