علوم هوا فضا
در صورت فعالیت در سامانه ساتع؛

حقوق ماهیانه پژوهشگران اعلام گردید

حقوق ماهیانه پژوهشگران اعلام گردید

به گزارش هوا فضا معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم حقوق ماهیانه پژوهشگرانی كه از راه سامانه ساتع (سامانه اجرایی عرضه و تقاضای پژوهش و فناوری) فعالیت خواهند كرد را اعلام نمود.



مسعود برومند در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به راه اندازی سامانه ساتع (سامانه اجرایی عرضه و تقاضای پژوهش و فناوری) اظهار نمود: مقرر شده است كه عناوین پروژه های پژوهشی از راه این سامانه اطلاع رسانی شود و در صورت نیاز دستگاه می تواند با متقاضی منتخب، درباره بازبینی و اصلاح پیشنهاد مذاكره كند.
وی اضافه كرد: متقاضی منتخب برای پروژه دكتری ۶ ماه و برای پروژه ارشد و پسادكتری ۳ ماه فرصت دارد تا دانشجوی همكار و یا پژوهشگر پسادكتری را معرفی نماید و مراحل قانونی را پست سربگذارد. همینطور دانشجویان ارشد و پسادكتری باید هر سه ماه یكبار و مقطع دكتری ۶ ماه یكبار گزارش كار خویش را عرضه كنند.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به شفافیت هزینه كرد اعتبارات در پروژه های پژوهشی، درباره جزئیات اعتبار پژوهشی كه مقرر است به محققان و پژوهشگران اختصاص پیدا كند، اظهار داشت: بر این اساس ماهیانه به دانشجویان ارشد یك میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، به دانشجویان دكتری ۲ میلیون تومان، به دانشجویان پسادكتری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعلق می گیرد.
برومند با اشاره به اینكه پرداخت به دانشجویان از زمان تصویب پروژه و انعقاد قرارداد با موسسه شروع می شود، اظهار داشت: مبلغ كل پرداختی به دانشجویان ارشد ۱۸ میلیون تومان، دانشجویان دكتری ۶۰ میلیون تومان و دانشجویان پسادكتری ۳۰ میلیون تومان است.
وی افزود: اعتبار پژوهشی فقط ناظر بر هزینه نیروی انسانی و هزینه های زیرساخت در موسسه متقاضی است و بنابراین ۶۰ درصد اعتبار پژوهشی به دانشجو پرداخت می شود و ۴۰ درصد باقی مانده اعتبار، پس از آخر موفقیت آمیز پروژه بابت هزینه های اجرای پژوهش در اختیار موسسه قرار می گیرد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم مدت اعتبار پژوهشی هر دانشجوی پسا دكتری را ۱۲ ماه عنوان نمود و اظهار داشت: البته در صورت تایید دستگاه و موسسه به حداكثر ۲۴ ماه می تواند افزایش یابد. همینطور در صورت اتمام پروژه زودتر از زمان تعیین شده كل اعتبار یكباره و بعد از تحویل مستندات به موسسه و دانشجو پرداخت می شود.

1398/10/07
09:49:37
5.0 / 5
4118
تگهای خبر: فناوری , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا