هوافضا- علوم هوایی
درباره باكتری ای كولای؛

برنده جایزه نوبل به سبب تحقیق اشتباه پوزش خواست

برنده جایزه نوبل به سبب تحقیق اشتباه پوزش خواست

هوا فضا: یكی از برنده های جایزه نوبل در 2018 رسما اعلام نمود تحقیق جدیدی كه منتشر نموده اشتباهاتی دارد. او بعد از عذرخواهی این تحقیق را بازپس گرفت.


به گزارش هوا فضا به نقل از دیلی میل، فرانسیس آرنولد برنده جایزه نوبل ۲۰۱۸ میلادی، تحقیق انتشار یافته در سال قبل را بازپس گرفت و اعتراف كرد این پژوهش به شیوه نامناسبی انجام شده است. آرنولد در سال ۲۰۱۸ میلادی همراه ۲ دانشمند دیگر به سبب تحقیقات درباره تكامل آنزیم ها برنده نوبل شیمی شده بود. اما بنظر می رسد وی در تحقیقی دیگر گرفتار اشتباه شده است. در پژوهش بازپس گرفته شده، آرنولد اشاره كرده بود آنزیم هایی كه در باكتری «ای. كولای» وجود دارند احتمالاً به اجبار به روشی تكامل یافته اند كه به آنها اجازه می دهد بطور دقیق مكان واكنش شیمیایی را كنترل كنند. اما بعد از آنكه مشخص شد این پژوهش اشتباه است، آرنولد آنرا باز پس گرفت. وی در توئیتر نوشت: برایم دردناك اما مهمست كه به این امر اعتراف كنم. از همه عذرخواهی می كنم. هنگام انتشار تحقیق مشغولیت هایی داشتم و كارم را خوب انجام ندادم.
این پژوهش Site-selective enzymatic C‒H amidation for synthesis of diverse lactams نام داشت و باهمكاری «ژی- جون جیا» و «اینها چو» از همكاران آرنولد در موسسه فناوری كالیفرنیا انجام شده بود. تحقیق مذكور در نشریه ساینس انتشار یافته بود اما حالا باز پس گرفته شده است. در این میان پژوهشگران دیگر از صداقت آرنولد تقدیر كرده اند و معتقدند او با اعتراف به اشتباه نشان داد حتی دانشمندان برنده نوبل نیز ممكنست اشتباه كنند.


منبع:

1398/10/18
18:55:12
5.0 / 5
4015
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا