علوم هوا فضا

كاهش مصرف سوخت و آلایندگی در نیروگاه ها با نانوسوخت هیبریدی

كاهش مصرف سوخت و آلایندگی در نیروگاه ها با نانوسوخت هیبریدی

هوا فضا: پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به تولید نانوسوخت هیبریدی، جهت بهبود عملكرد و راندمان احتراق سوخت، كاهش مصرف سوخت و آلایندگی در نیروگاه ها، پالایشگاه ها و صنایع مختلف و نیز مواد نانو ساختار معلق در انواع سوخت ها شدند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، دكتر امیرحسین زمزمیان عضو هیئت علمی پژوهشكده انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی و محقق این طرح، كاهش صدای موتور، دمای بیشتر شعله، ایجاد ظرفیت حرارتی بالاتر، سوخت پاك و بدون دوده، استهلاك كمتر، مشعل و تجهیزات جانبی و صرفه جویی در هزینه حمل و نقل سوخت را از مزایای این محصول برشمرد.
وی درباب مشخصات پروسه این نوع از نانوسوخت ها اظهار داشت: سوخت های نانوسیال هیبریدی، كلاس جدیدی از سوخت های مبتنی بر فناوری نانو، با استفاده از سوخت های مایع گازوئیل با تعلیق یا در واقع سوسپانسیون پایدار از ذرات به اندازه نانومتری هستند و بسته به خاصیت فیزیكی، شیمیایی و الكتریكی مواد افزودنی نانو یا نانوذرات، سوخت های نانوسیالی می توانند به عملكرد بهتری برسند.
برمبنای اعلام وزارت علوم، این محصول در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار ملی امسال (۱۳۹۸) بعنوان دستاورد برگزیده رونمایی گردید.




منبع:

1398/10/30
13:48:09
5.0 / 5
4492
تگهای خبر: فناوری , نمایشگاه , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا