هوافضا- علوم هوایی
معاون توسعه صندوق نوآوری خبر داد

برگزاری رویداد فناورانه در صنعت نفت

برگزاری رویداد فناورانه در صنعت نفت

به گزارش هوا فضا معاون توسعه صندوق نوآوری و شكوفایی از برگزاری رویداد فناورانه در حوزه صنعت نفت اطلاع داد و اظهار داشت: در این رویداد كه از روز ۲۷ بهمن ماه شروع به كار می كند، تابحال بالغ بر ۶۵۰ نیاز فناورانه از جانب ۴۰ شركت فعال در صنعت نفت عرضه شده است.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، سیاووش ملكی فرد در نشست خبری امروز صندوق نوآوری و شكوفایی اضافه كرد: این صندوق بعنوان تأمین كننده مالی شركت های دانش بنیان و مولود قانون پشتیبانی از شركت های دانش بنیان وظیفه دارد كه با ابزارها و خدمات مالی از این شركت ها حمایت كند.
وی برگزاری رویدادهای فناورانه را در جهت توسعه بازار محصولات دانش بنیان دانست و تصریح كرد: در این رویدادها از یك طرف متقاضیان فناوری و از جانب دیگر عرضه كنندگان فناوری حضور دارند.
ملكی فرد افزود: بر این اساس تابحال ۱۲ رویداد در حوزه های مدیریت پسماند، آتش نشانی، فضایی، قضایی، فولاد، خودرو، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق كالا و صنعت گاز از جانب این صندوق برگزار شده است.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شكوفایی، برگزاری ۷۰ نشست عرضه نیازمندی ها را از دستاوردهای این رویدادها عنوان نمود و اظهار داشت: ۶۸۰ شركت دانش بنیان در این رویدادها حضور داشتند، ضمن آن كه دو هزار نشست مذاكرات تجاری سازی برگزار شده است.
ملكی فرد، تعداد تفاهم نامه های امضا شده در این رویدادها را بالغ بر هزار تفاهم نامه نام برد كه به قول وی، ۳۰ درصد از این تعداد تبدیل به قرارداد شده است.
وی با اشاره به برگزاری گردهمایی شركت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه صنعت نفت در ایام ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه، اظهار داشت: تابحال در این رویداد ۷۵۰ نفر ثبت نام و ۳۷۵ شركت برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی كرده اند. از این تعداد ۲۲۸ شركت، دانش بنیان هستند.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شكوفایی با تاكید بر این كه زمان ثبت نام در این رویداد همچنان باز است، تصریح كرد: بر این اساس امیدواریم تعداد شركت های دانش بنیان حاضر در این رویداد افزایش یابد.
ملكی فرد تصریح كرد: هم اكنون بالغ بر ۶۵۰ نیاز فناورانه از جانب ۴۰ شركت فعال در صنعت نفت به این رویداد ارسال شده است كه این نیازها در حوزه های بومی سازی و پشتیبانی از تولیدات ساخت داخل، تجهیزات و قطعات، مواد شیمیایی، خدمات، پلتفورم ها و نرم افزارها بوده است.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شكوفایی از حضور ۱۰ شتابدهنده در رویداد این صندوق اطلاع داد و اضافه كرد: تعداد كمی از شركت ها دستاوردهای خویش را در بخش ویژه ای از این رویداد عرضه می كنند.
ملكی فرد در ادامه به بیان بعضی از حمایت های این صندوق از شركت های دانش بنیان اشاره نمود و خاطرنشان كرد: بعضی از حمایت های این صندوق بلاعوض هستند كه از آن جمله می توان به تسهیلات دریافت استانداردها اشاره نمود.
به قول وی، ۷۰ درصد از هزینه های دریافت استاندارد به شركت های دانش بنیان اعطا می شود و در صورتیكه دریافت استانداردها هزینه های بالایی را بطلبد، ما تسهیلات با نرخ ۴ درصد در چارچوب وام تولید نمونه اولیه اعطا می نماییم.




منبع:

1398/11/08
09:14:05
5.0 / 5
4214
تگهای خبر: خدمات , دانش بنیان , فضایی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا