علوم هوا فضا

برنامه ریزی ناسا برای پرواز فضایی توریستی

برنامه ریزی ناسا برای پرواز فضایی توریستی

هوا فضا: ناسا در امتداد پیشبرد برنامه های خود بمنظور ارسال جهانگرد به فضا، گام مهمی رو به جلو برداشته و شركت آكسیوم اسپیس را بعنوان همكار خود دراین زمینه انتخاب نموده است.



به گزارش هوا فضا به نقل از انگجت، این شركت مقرر است ماژولی ویژه برای اقامت جهانگردان فضایی را در ایستگاه فضایی بین المللی راه اندازی كند تا به آن اضافه شود.
این ماژول كه سكونت جهانگردان فضایی را در فضا تسهیل می كند به قسمتی از آن متصل خواهد شد و دارای امكانات متنوعی برای تسهیل حضور و اقامت در فضا خواهد بود.
اكسیوم اسپیس ضمن استقبال از این همكاری اعلام نموده كه برنامه های گسترده ای برای افزایش تعداد سفرهای فضایی جهانگردان به خارج از كره زمین دارد و دراین زمینه به شدت در حال فعالیت است. البته این سفرها فعلاً محدود به ایستگاه فضایی بین المللی است، اما ممكنست در آینده دامنه آنها گسترش یابد.
شركت های خصوصی فضایی برای جلب نظر ناسا و انتخاب بعنوان همكار آن برای مدیریت سفرهای فضایی رقابت گسترده ای با یكدیگر داشته اند. اكسیوم اسپیس پس از انتخاب، قراردادی پنج ساله با ناسا منعقد می كند كه ممكنست مدت زمان آن دو سال دیگر نیز تمدید شود.
هنوز معین نمی باشد ماژول ناسا برای اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی چه زمانی آماده خواهد شد. البته انتظار می رود سفرهای فضایی از این طریق تا سال ۲۰۲۱ ممكن شود. ناسا اعلام نموده كه برای خصوصی سازی گسترده تر ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۲۴ گام های بیشتری را رو به جلو برخواهد داشت. در عین حال، روس ها هم در حال برنامه ریزی های مشابهی دراین زمینه هستند.


منبع:

1398/11/11
00:20:01
5.0 / 5
4262
تگهای خبر: فضایی , ناسا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا