علوم هوا فضا

بومی سازی برخی ابزارهای حوزه علوم شناختی توسط پژوهشگران كشور

بومی سازی برخی ابزارهای حوزه علوم شناختی توسط پژوهشگران كشور

به گزارش هوا فضا كارشناس ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی اظهار داشت: قسمتی از ابزارها و تجهیزات فنی حوزه علوم شناختی طراحی، تولید و بومی سازی شده است.



به گزارش هوا فضا به نقل از مهر، حسین عزیزی اظهار داشت: بومی سازی ابزارها و تجهیزات در حوزه علوم شناختی و تداوم مسیر پیشرفت و توسعه دراین زمینه از اولویت های راهبردی این ستاد محسوب می شود.
كارشناس ارشد بخش پژوهش، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم شناختی، با اشاره به اینكه همواره قسمتی از دستگاه ها و سیستم های مورد نیاز حوزه علوم شناختی، با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی در كشور طراحی، تولید و بومی سازی شده است، اشاره كرد: كوشش های گسترده ای در زمینه ساخت، تامین و توسعه ابزارها و فناوری های این حوزه بمنظور ارتقای سطح كارهای پژوهشی و حركت در راه كاربردی كردن نتایج مطالعات به ویژه در حوزه ذهن و مغز با حمایت های این ستاد در كشور جریان دارد تا پژوهشگران و متخصصان در كوتاه ترین زمان، یافته های تخصصی و علمی خودرا جهت استفاده در كشور كاربردی كنند.
كارشناس ارشد ستاد اضافه كرد: بواسطه تشكیل تیم های مشترك تحقیقاتی خیلی از تجهیزات و دستگاه ها همچون دستگاه ثبت نوار مغزی، تحریك الكتریكی مغز، تصویربرداری نوری از مغز، اندازه گیری سیگنال های مغزی دستگاه اندازه گیری سیستم بویایی و رهگیر چشم در كشور طراحی و در مراكز علمی و درمانی مورد استفاده قرار دارد.
عزیزی افزود: ترغیب و جلب همكاری و مشاركت متخصصان، اساتید و پژوهشگران در اجرای طرح های تحقیقاتی و جذب تعداد زیادی از فارغ التحصیلان ایرانی دانشگاه های معتبر بین المللی در مراكز علمی و تخصصی از دیگر كارهای ستاد توسعه علوم شناختی در راه بالندگی علمی كشور است.


منبع:

1398/11/16
13:42:20
5.0 / 5
4122
تگهای خبر: فناوری , كارشناس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا